Pregled bibliografske jedinice broj: 1269952
Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti?
Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti? // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi / Balić, Davor ; Papo Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 139-159 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1269952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mijenja li novi kurikulum budućnost
interdisciplinarnog poučavanja povijesti?
(Does the new curriculum change the future of
interdisciplinary history teaching?)
Autori
Hajdarović, Miljenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
/ Balić, Davor ; Papo Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 139-159
ISBN
978-953-314-177-0
Skup
Međunarodni interdisciplinarni 1. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: »Interdisciplinarnost u teoriji i praksi«
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
interdisciplinarnost ; kurikulum ; poučavanje povijesti ; udžbenici
(interdisciplinarity ; curriculum ; teaching history ; textbooks)
Sažetak
Povijest se samostalno kao znanost i kao školski predmet počinje poučavati u 5. razredu osnovne škole. Uz obavezni nastavni predmet u osnovnoj školi, Povijest se u različitom obujmu poučava u srednjim školama. Sa školskom godinom 2021./2022. u Hrvatskoj se finalizira provedba projekta Škola za život kojim su u osnovne škole i gimnazije po prvi put uvedeni kurikulumi. Premda se uvođenjem kurikuluma nastavnog predmeta Povijest očekivala značajnija promjena paradigme poučavanja, postavlja se pitanje kakve su promjene zapravo provedene. Država školski predmet Povijest i novim zakonskim dokumentima drži iznimno važnim za kreiranje, prije svega, nacionalnog identiteta. Povijesno gledajući, zbog takvih težnji u nastavi povijesti desetljećima dominira politička povijest. Kurikulumskim razdvajanjem odgojno- obrazovnih ishoda Povijesti na pet domena teoretski se otvara mogućnost jačanja interdisciplinarnog pristupa poučavanju povijesti. Implementacija takve mogućnosti može se istražiti detaljnijom analizom rada učiteljā i posredno analizom sadržaja udžbenikā. Budući da su učitelji u protekle tri godine izvršili odabir novih udžbenika koji su odobreni od Ministarstva znanosti i obrazovanja, za očekivati je da će se nastava uglavnom održavati sukladno materijalima dostupnima u njima. U radu se uspoređuju promjene u interdisciplinarnosti ukupno 12 udžbenika za 7. i 8. razrede osnovne škole izdanih 2014. godine s novim udžbenicima izdanim 2020. i 2021. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti