Pregled bibliografske jedinice broj: 1269913
Slušanje i upoznavanje glazbe u gimnazijskome obrazovanju: povijesni pregled i suvremena vizura
Slušanje i upoznavanje glazbe u gimnazijskome obrazovanju: povijesni pregled i suvremena vizura // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 8 / Vidulin, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2023. str. 211-246 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1269913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slušanje i upoznavanje glazbe u gimnazijskome
obrazovanju:
povijesni pregled i suvremena vizura
(Music Listening and Comprehension in High School
Education:
Historical Overview and Contemporary Vision)
Autori
Senjan, Ivana ; Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 8
/ Vidulin, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2023, 211-246
ISBN
978-953-377-017-8
Skup
Osmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 04.05.2023. - 06.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Glazbena umjetnost ; metodički pristupi ; povijesni razvoj ; slušanje i upoznavanje glazbe ; spoznajno-emocionalno slušanje glazbe
(approaches to teaching Music ; cognitive-emotional music listening ; gymnasium ; historical development ; Music Art)
Sažetak
U radu se prikazuje povijesni razvoj nastave glazbe u hrvatskome srednjem školstvu s naglaskom na područje slušanja i upoznavanja glazbe. Uspostavlja se i opisuje teorijski okvir spoznajno-emocionalnoga slušanja glazbe s namjerom njegove daljnje elaboracije i empirijske provjere. Ukazuje se na cilj, zadaće, svrhu, ishode i specifičnosti spoznajno-emocionalnoga slušanja na nastavi Glazbene umjetnosti te na dobrobiti koje pruža višekratno, višemodalno, interaktivno i interdisciplinarno slušanje glazbe. Objedinjujući spoznajno i emocionalno, učenici će, osim analize glazbeno-izražajnih sastavnica, identificirati i iskazivati emocije, asocijacije, mišljenja, ideje, stavove, razloge preferencija i osobni odgovor na slušane skladbe, što može voditi boljemu razumijevanju i intenzivnijemu doživljaju glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
RILM i EBSCO indeksacija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli