Pregled bibliografske jedinice broj: 1269427
Umjetna inteligencija – mogućnosti inteligentnih rješenja u marketingu i upravljanju odnosima s kupcima
Umjetna inteligencija – mogućnosti inteligentnih rješenja u marketingu i upravljanju odnosima s kupcima // Zbornik radova sa konferencija KOM 2022 i CASE 2023 / Polonijo, M. (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2023. str. 58-67 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1269427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetna inteligencija – mogućnosti inteligentnih
rješenja u marketingu i upravljanju odnosima s
kupcima
(Artificial intelligence - possibilities of
intelligent solutions in marketing and customer
relationship management)
Autori
Fabac, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova sa konferencija KOM 2022 i CASE 2023
/ Polonijo, M. - Rijeka : Case Publishing, 2023, 58-67
Skup
CASE konferencija 2023- konferencija o razvoju poslovnih i informatičkih sustava
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.02.2023. - 21.02.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
umjetna inteligencija ; neuralne mreže ; atributi ; predviđanje
(artificial intelligence ; neural networks ; attributes ; prediction)
Sažetak
Umjetna inteligencija predstavlja najintrigantniju domenu novih digitalnih tehnologija. Premda su kroz duži period vremena poznati algoritmi i načini kako napraviti predviđanja ili klasificiranja, snažan noviji uzlet umjetne inteligencije omogućen je zahvaljujući ekspanziji hardvera i softvera, te sveopćoj digitalizaciji u društvu. Poslovna primjena umjetne inteligencije može se identificirati u različitim sektorima, a primarno u sferi potpore odlučivanju. Ponašanje i atributi pojedinih ljudi, što uključuje njihove međusobne interakcije, pripadnosti, interese, stilove komunikacije, navike i preferencije glede kupnje, karakteristično kretanje i drugo – u moderno digitalno doba često ostaje digitalno zabilježeno. Ovi digitalni zapisi racionalno korišteni u procesima odlučivanja uz primjenu umjetne inteligencije, donose nove vrijednosti za organizaciju odnosno njezin biznis. Kao ilustracija mogućnosti primjene umjetne inteligencije, u radu korišteni su rezultati ispitivanja stilova vodstva hrvatskih menadžera prema kategorizaciji „teorije puta do cilja“. Podaci o učestalosti primjene pojedinih stilova od strane 80-ak menadžera uz određene njihove demografske karakteristike poslužili su za obradu putem modela neuralnih mreža i SVM klasifikatora. Ishod predviđanja navedenih modela umjetne inteligencije glede atributa koji čine identitet ispitanika, primjerice njegov/njezin spol, pokazao se vrlo dobrim. Rezultat je to koji ilustrira da umjetna inteligencija može s visokom vjerojatnošću predvidjeti specifičnu kategoriju u koju pripada neka osoba kao kupac, pacijent ili glasač na izborima, ovisno o cilju analize – premda ta osoba nije dala traženi ključni podatak o sebi. Ovakav sklop svakako je primjenjiv u biznisu te umjetna inteligencija pruža novu kvalitetu unutar procesa upravljanja odnosima s kupcima i marketinga, osiguravajući spoznaje do kojih čovjek ne bi mogao samostalno doći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Profili:
Robert Fabac
(autor)