Pregled bibliografske jedinice broj: 1269312
»Belle fantasie e leggiadre invenzioni« u Lukačićevom motetu Sicut cedrus
»Belle fantasie e leggiadre invenzioni« u Lukačićevom motetu Sicut cedrus // Ivan Lukačić, kapelnik splitske katedrale / Ivan Lukačić, Maestro di Cappella of the Cathedral of Split / Prović, Mihael ; Žuro, Doris (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu ; Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2022. str. 149-178 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1269312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
»Belle fantasie e leggiadre invenzioni« u
Lukačićevom motetu Sicut cedrus
(“Belle fantasie e leggiadre invenzioni” in Lukačić’s
motet Sicut cedrus)
Autori
Balić, Vito
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ivan Lukačić, kapelnik splitske katedrale / Ivan Lukačić, Maestro di Cappella of the Cathedral of Split
/ Prović, Mihael ; Žuro, Doris - Split : Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu ; Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2022, 149-178
ISBN
978-953-8429-09-5
Skup
Međunarodno znanstveni-umjetnički simpozij (povodom 400. obljetnice izdanja zbirke Sacrae cantiones) = International Scientific-artistic Symposium (on the Occasion of the 400 Anniversary of the Publication of Sacrae Cantiones Collection)
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 12.11.2020. - 14.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motet ; responzorij ; basso continuo ; monodija ; Sacrae cantiones ; 17. stoljeće ; splitska katedrala ; motivski razvoj
(small-scale motet ; responsory ; basso continuo ; monody ; Sacrae Cantiones ; 17th century ; Split Cathedral ; motivic development)
Sažetak
O glazbenom obrazovanju Ivana Lukačića i o njegovoj zbirci Sacrae cantiones (Venecija, 1620.) još uvijek malo znamo. Zbog toga se u radu analizira monodijski generalbasovski motet Sicut cedrus iz povijesnog, liturgijskog i glazbenog aspekta. U njegovom oblikovanju zadržava se liturgijsko-glazbena forma velikog responzorija i prožima motetskim načinom oblikovanja, ali u jednom razvojnom kontinuitetu početnog motiva. Iz analiza i usporedbi sa srodnim djelima suvremenika uočavamo da je Lukačićev glazbeni jezik prožet skladateljskim postupcima obaju stilova (prima i seconda prattica) i značajkama triju glazbenih vrsta, moteta, madrigala i koncerta, koje su obilježile crkvenu glazbu u prvim desetljećima 17. stoljeća, otkrivamo utjecaj tradicije moteta rimske crkvene glazbe (Viadana, Cifra), ali prepoznajemo i skladateljske postupke usvojene od njegove franjevačke subraće (Finetti, Viadana i Mortaro).
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost
Napomena
Rad je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku