Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1269205

Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.


Vučković Juroš, Tanja
Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007. // Politička misao : Croatian political science review, 60 (2023), 1; 51-82 doi:10.20901/pm.60.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1269205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.
(Towards the Interpretative Approach to Political Culture: History Education as a Democratization Indicator And the Presentations of the Yugoslav Past in Croatian Textbooks 1991-2007)

Autori
Vučković Juroš, Tanja

Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 60 (2023), 1; 51-82

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
politička kultura ; demokratizacija ; nastava povijesti ; udžbenici ; Jugoslavija
(Political Culture ; Democratization ; History Education ; Textbooks ; Yugoslavia)

Sažetak
Ovaj rad koristi interpretativni pristup političkoj kulturi kako bi razmotrio ‎pitanje utjelovljenosti demokratskih načela i praksi u institucijama, pogotovo ‎u onima koje ne spadaju izričito u područje političkog procesa te koje stoga‎ mogu lakše sakriti manjkavosti demokratskog sustava koje se ne mogu lako‎ mjeriti na osnovi formalnih mjera demokratizacije. Tom istraživačkom problem u‎rad pristupa analizom institucionalnog okvira nastave povijesti u Hrvatskoj‎u 1990-ima i 2000-tima te prikazom kontroverzne teme socijalističke ‎Jugoslavije u udžbenicima povijesti kao kritičnog slučaja. Analizom su obuhvaćena‎34 udžbenika povijesti 20. stoljeća koja su objavljena između 1991.‎i 2007. godine za korištenje u osnovnim školama, srednjim strukovnim školama‎i gimnazijama. Nalazi ove analize razmatraju se kao indikatori razvoja‎ demokratske političke kulture. Zaključci ukazuju, na temelju toga kritičnog‎ slučaja, da je Hrvatska, unatoč napretku u vezi s mjerama formalne demokratizacije‎2000-tih, ipak pala na testu institucionalno utjelovljenih demokratskih ‎pretpostavki i normi.‎

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Vučković Juroš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vučković Juroš, Tanja
Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007. // Politička misao : Croatian political science review, 60 (2023), 1; 51-82 doi:10.20901/pm.60.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vučković Juroš, T. (2023) Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.. Politička misao : Croatian political science review, 60 (1), 51-82 doi:10.20901/pm.60.1.03.
@article{article, author = {Vu\v{c}kovi\'{c} Juro\v{s}, Tanja}, year = {2023}, pages = {51-82}, DOI = {10.20901/pm.60.1.03}, keywords = {politi\v{c}ka kultura, demokratizacija, nastava povijesti, ud\v{z}benici, Jugoslavija}, journal = {Politi\v{c}ka misao : Croatian political science review}, doi = {10.20901/pm.60.1.03}, volume = {60}, number = {1}, issn = {0032-3241}, title = {Prema interpretativnom pristupu politi\v{c}koj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske pro\v{s}losti u hrvatskim ud\v{z}benicima povijesti 1991.-2007.}, keyword = {politi\v{c}ka kultura, demokratizacija, nastava povijesti, ud\v{z}benici, Jugoslavija} }
@article{article, author = {Vu\v{c}kovi\'{c} Juro\v{s}, Tanja}, year = {2023}, pages = {51-82}, DOI = {10.20901/pm.60.1.03}, keywords = {Political Culture, Democratization, History Education, Textbooks, Yugoslavia}, journal = {Politi\v{c}ka misao : Croatian political science review}, doi = {10.20901/pm.60.1.03}, volume = {60}, number = {1}, issn = {0032-3241}, title = {Towards the Interpretative Approach to Political Culture: History Education as a Democratization Indicator And the Presentations of the Yugoslav Past in Croatian Textbooks 1991-2007}, keyword = {Political Culture, Democratization, History Education, Textbooks, Yugoslavia} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font