Pregled bibliografske jedinice broj: 1269205
Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.
Prema interpretativnom pristupu političkoj kulturi: nastava povijesti kao indikator demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007. // Politička misao : Croatian political science review, 60 (2023), 1; 51-82 doi:10.20901/pm.60.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1269205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema interpretativnom pristupu političkoj
kulturi: nastava povijesti kao indikator
demokratizacije i prikaz jugoslavenske prošlosti u
hrvatskim udžbenicima povijesti 1991.-2007.
(Towards the Interpretative Approach to Political
Culture: History Education as a Democratization
Indicator And the Presentations of the Yugoslav
Past in Croatian Textbooks 1991-2007)
Autori
Vučković Juroš, Tanja
Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 60
(2023), 1;
51-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
politička kultura ; demokratizacija ; nastava povijesti ; udžbenici ; Jugoslavija
(Political Culture ; Democratization ; History Education ; Textbooks ; Yugoslavia)
Sažetak
Ovaj rad koristi interpretativni pristup političkoj kulturi kako bi razmotrio pitanje utjelovljenosti demokratskih načela i praksi u institucijama, pogotovo u onima koje ne spadaju izričito u područje političkog procesa te koje stoga mogu lakše sakriti manjkavosti demokratskog sustava koje se ne mogu lako mjeriti na osnovi formalnih mjera demokratizacije. Tom istraživačkom problem urad pristupa analizom institucionalnog okvira nastave povijesti u Hrvatskoju 1990-ima i 2000-tima te prikazom kontroverzne teme socijalističke Jugoslavije u udžbenicima povijesti kao kritičnog slučaja. Analizom su obuhvaćena34 udžbenika povijesti 20. stoljeća koja su objavljena između 1991.i 2007. godine za korištenje u osnovnim školama, srednjim strukovnim školamai gimnazijama. Nalazi ove analize razmatraju se kao indikatori razvoja demokratske političke kulture. Zaključci ukazuju, na temelju toga kritičnog slučaja, da je Hrvatska, unatoč napretku u vezi s mjerama formalne demokratizacije2000-tih, ipak pala na testu institucionalno utjelovljenih demokratskih pretpostavki i normi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus