Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1269079

POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU


Ostojić, Luka
POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU // Metodički ogledi, Vol. 29 (2022), No. 2; 101-125 doi:UDK 32:[37.016:82](045) (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1269079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU
(THE POLITICS OF THE LITERATURE EDUCATION DURING THE TRANSITION FROM SFR YUGOSLAVIA TO THE REPUBLIC OF CROATIA)

Autori
Ostojić, Luka

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) Vol. 29 (2022), No. 2; 101-125

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
lektira, nastava književnosti, kanon, bratstvo i jedinstvo, mononacionalni pristup, prinudna pedagogija
(required reading, literary education, canon, brotherhood and unity, mononational approach, coercive pedagogy)

Sažetak
Povijest lektire pokazuje nam kako su učenici dolazili u kontakt s književnim tekstovima te koje su ideje usvajali o čitanju, umjetnosti i vlastitim identitetima. Obrazovni sustavi ne teže nužno samo osobnom razvoju učenika nego im pokušavaju prenijeti određene političke vrijednosti i ideje. Sama nastava književnosti u tom je okviru sudjelovala u kreiranju ideja o nacionalnim i nadnacionalnim zajednicama kojima učenici nominalno pripadaju. Jugoslavenski sustav pritom je prenosio široko i kompleksno shvaćanje književnosti, no po cijenu pretjerane zasićenosti i zahtjevnosti programa. Hrvatski sustav postavio je mononacionalni pristup kao jedinu liniju proučavanja književnosti, a pritom je zadržao i zahtjevnost i krutost u obradi djela. Stoga je vjerojatno da se učenici ni u jednom sustavu nisu putem lektire povezali s kolektivnim identitetima i da su počeli zazirati od čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2020-02-2430 - Pamćenje (o) književnosti u svakodnevici (PoKUS) (Škopljanac, Lovro, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Luka Ostojić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ostojić, Luka
POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU // Metodički ogledi, Vol. 29 (2022), No. 2; 101-125 doi:UDK 32:[37.016:82](045) (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Ostojić, L. (2022) POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU. Metodički ogledi, Vol. 29 (No. 2), 101-125 doi:UDK 32:[37.016:82](045).
@article{article, author = {Ostoji\'{c}, Luka}, year = {2022}, pages = {101-125}, DOI = {UDK 32:[37.016:82](045)}, keywords = {lektira, nastava knji\v{z}evnosti, kanon, bratstvo i jedinstvo, mononacionalni pristup, prinudna pedagogija}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {UDK 32:[37.016:82](045)}, volume = {Vol. 29}, number = {No. 2}, issn = {0353-765X}, title = {POLITIKA NASTAVE KNJI\v{Z}EVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU}, keyword = {lektira, nastava knji\v{z}evnosti, kanon, bratstvo i jedinstvo, mononacionalni pristup, prinudna pedagogija} }
@article{article, author = {Ostoji\'{c}, Luka}, year = {2022}, pages = {101-125}, DOI = {UDK 32:[37.016:82](045)}, keywords = {required reading, literary education, canon, brotherhood and unity, mononational approach, coercive pedagogy}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {UDK 32:[37.016:82](045)}, volume = {Vol. 29}, number = {No. 2}, issn = {0353-765X}, title = {THE POLITICS OF THE LITERATURE EDUCATION DURING THE TRANSITION FROM SFR YUGOSLAVIA TO THE REPUBLIC OF CROATIA}, keyword = {required reading, literary education, canon, brotherhood and unity, mononational approach, coercive pedagogy} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font