Pregled bibliografske jedinice broj: 1269079
POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU
POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU // Metodički ogledi, Vol. 29 (2022), No. 2; 101-125 doi:UDK 32:[37.016:82](045) (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1269079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POLITIKA NASTAVE KNJIŽEVNOSTI NA PRIJELAZU IZ SFR
JUGOSLAVIJE U REPUBLIKU HRVATSKU
(THE POLITICS OF THE LITERATURE EDUCATION DURING
THE TRANSITION FROM SFR YUGOSLAVIA TO THE REPUBLIC
OF CROATIA)
Autori
Ostojić, Luka
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) Vol. 29
(2022), No. 2;
101-125
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
lektira, nastava književnosti, kanon, bratstvo i jedinstvo, mononacionalni pristup, prinudna pedagogija
(required reading, literary education, canon, brotherhood and unity, mononational approach, coercive pedagogy)
Sažetak
Povijest lektire pokazuje nam kako su učenici dolazili u kontakt s književnim tekstovima te koje su ideje usvajali o čitanju, umjetnosti i vlastitim identitetima. Obrazovni sustavi ne teže nužno samo osobnom razvoju učenika nego im pokušavaju prenijeti određene političke vrijednosti i ideje. Sama nastava književnosti u tom je okviru sudjelovala u kreiranju ideja o nacionalnim i nadnacionalnim zajednicama kojima učenici nominalno pripadaju. Jugoslavenski sustav pritom je prenosio široko i kompleksno shvaćanje književnosti, no po cijenu pretjerane zasićenosti i zahtjevnosti programa. Hrvatski sustav postavio je mononacionalni pristup kao jedinu liniju proučavanja književnosti, a pritom je zadržao i zahtjevnost i krutost u obradi djela. Stoga je vjerojatno da se učenici ni u jednom sustavu nisu putem lektire povezali s kolektivnim identitetima i da su počeli zazirati od čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2020-02-2430 - Pamćenje (o) književnosti u svakodnevici (PoKUS) (Škopljanac, Lovro, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Ostojić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus