Pregled bibliografske jedinice broj: 1268952
ULOGA KONTROLE BOLNIČKIH INFEKCIJA U STVARANJU KULTURE SIGURNOSTI PACIJENATA
ULOGA KONTROLE BOLNIČKIH INFEKCIJA U STVARANJU KULTURE SIGURNOSTI PACIJENATA // 2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 21-21 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1268952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ULOGA KONTROLE BOLNIČKIH INFEKCIJA U STVARANJU
KULTURE SIGURNOSTI PACIJENATA
(THE ROLE OF HOSPITAL INFECTION CONTROL IN CREATING A
CULTURE OF PATIENT SAFETY,)
Autori
Magaš, Morana ; Barać, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara
/ - , 2015, 21-21
Skup
SINERGIJA SIGURNOSTI PACIJENATA I KONTROLE INFEKCIJA U SUSTAVU KVALITETE „Timski pristup prevenciji neželjenih događaja“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.06.2015. - 11.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Kontrola bolničkih infekcija, komunikacija, kultura sigurnosti pacijenta
(Hospital infection control, communication, patient safety culture)
Sažetak
UVOD: Sigurna i učinkovita skrb za pacijente zahtijeva zdravstvene djelatnike koji razumiju složenost zdravstvenog sustava, granice ljudskog faktora i sigurnosna načela. To su ujedno obilježja visoke pouzdanosti organizacije, te izvor kulture sigurnosti za pacijenta. Cjelovit pristup pacijentu zahtijeva od medicinskih sestara implementaciju mnoštva komponenti u dnevnom procesu rada. Uz redovni rad moraju težiti zadovoljavanju najviših standarda koje postavlja današnji komparativni i korektivni zdravstveni sustav. Upravljanje rizicima središte je interesa u procesu kontinuiranog poboljšanja kontrole kvalitete, komplementarno i kontroli bolničkih infekcija. RASPRAVA: U svakodnevnom radu mora se voditi računa o pružanju potpore i pomoći osoblju koje je u direktnom kontaktu s pacijentima. Takav pristup zahtijeva od edukatora velik napor, predanost i samokontrolu, te savladavanje vještina ophođenja i prenošenja znanja drugima u svrhu uspješnog rada cijelog tima. Formula za uspjeh djelotvorna je ukoliko u brojnik uvrstimo detaljnu pripremu i stručnost, a u nazivnik suradnju cjelokupnog osoblja. Dobar menadžment i kvalitetna komunikacija podloga su za provođenje ciljeva. U radu je prisutan određeni paradoks u sigurnosti pacijenta. Naime, svi koji se bave kontinuiranom zdravstvenom zaštitom nastoje zaštititi pacijenta i svojim djelovanjem ne štetiti. No složenost bolesti i slabosti ljudskog ponašanja mogu dovesti do pogreške ili štetnog događaja za pacijenta što je u pravilu u potpunoj suprotnosti od uvjerenja osobe koja radi u zdravstvu. Čak se i osobi koja je visoko savjesna, te primjenjuje načela prema dobroj kliničkoj praksi, može dogoditi neželjeni događaj. No, kad se greška i dogodi, za razliku od tradicionalne kulture krivnje u kojoj se utvrđuje krivnja počinitelja radi kazne i discipliniranja, treba analizirati situaciju, utvrditi uzroke, definirati prioritete, provesti ponovnu edukaciju. ZAKLJUČAK: Sigurno okruženje za pacijenta gradi se stvaranjem visokokompetentnih djelatnika koji potiču klimu kulture sigurnosti pacijenta. U tako posloženim komponentama pacijent doista postaje centar pozornosti. Kultura sigurnosti u zdravstvenom sustavu prepoznata je kao potreba suvremenog pristupa prema pacijentu današnjeg vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti