Pregled bibliografske jedinice broj: 1268826
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija // 5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2023. str. 18-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1268826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja,
mogućnosti i implementacija
(Collaborative Learning in University Teaching:
Characteristics, Possibilities, and Implementation)
Autori
Dubovicki, Snježana ; Jukić, Renata ; Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 27.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktika, grupni rad, socijalni oblici, sveučilišna nastava
(didactics, group work, social forms, university teaching)
Sažetak
Afirmacija grupnoga rada u zauzimanju ravnopravnoga položaja među ostalim socijalnim oblicima u sveučilišnoj nastavi, značajno je prisutnija u posljednjem desetljeću. Ranija istraživanja sveučilišne nastave svjedoče o dugogodišnjoj dominaciji frontalne predavačke nastave koja je bila uglavnom orijentirana na profesora. Kao svjedoci brojnih reformskih pokreta uočavamo nastojanja da se sveučilišna nastava jednim dijelom realizira kroz grupni socijalni oblik s ciljem povećane studentske aktivnosti kroz grupne zadatke. Razlog tomu su brojne prednosti koje možemo dobiti ukoliko u nastavi koristimo navedeni socijalni oblik. Neke od njih su: razvoj socijalnih kompetencija, poticanje kritičkog i divergentnog mišljenja, razvijanje odgovornosti i suradnje, poticanje samopouzdanja, afirmacija svakog člana u grupi te razvoj grupne kohezije čime aktivno učenje (obogaćeno individualnim osobinama svakog člana) unutar grupe omogućuje da iskustvo učenja postane socijalno iskustvo. Kako bi rad u grupama bio uspješan, važno je razvijati grupnu koheziju koja se ogleda u zajedničkim vrijednostima i zajedničkome cilju kojemu doprinose dobri međusobni odnosi. Njih razvijamo suradnjom i aktivnim slušanjem. Stoga je važno da studenti unutar grupe imaju svoje uloge. Poseban izazov u nastavi čini podjela studenata u grupe (trajne ili privremene ; veće ili manje), evaluacija grupnih aktivnosti te dodjela adekvatnih uloga grupama koje odgovaraju pojedincu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku