Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1268826

Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija


Dubovicki, Snježana; Jukić, Renata; Škojo, Tihana
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija // 5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2023. str. 18-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1268826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija
(Collaborative Learning in University Teaching: Characteristics, Possibilities, and Implementation)

Autori
Dubovicki, Snježana ; Jukić, Renata ; Škojo, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
5. Međimurski filološki i pedagoški dani

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 27.04.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
didaktika, grupni rad, socijalni oblici, sveučilišna nastava
(didactics, group work, social forms, university teaching)

Sažetak
Afirmacija grupnoga rada u zauzimanju ravnopravnoga položaja među ostalim socijalnim oblicima u sveučilišnoj nastavi, značajno je prisutnija u posljednjem desetljeću. Ranija istraživanja sveučilišne nastave svjedoče o dugogodišnjoj dominaciji frontalne predavačke nastave koja je bila uglavnom orijentirana na profesora. Kao svjedoci brojnih reformskih pokreta uočavamo nastojanja da se sveučilišna nastava jednim dijelom realizira kroz grupni socijalni oblik s ciljem povećane studentske aktivnosti kroz grupne zadatke. Razlog tomu su brojne prednosti koje možemo dobiti ukoliko u nastavi koristimo navedeni socijalni oblik. Neke od njih su: razvoj socijalnih kompetencija, poticanje kritičkog i divergentnog mišljenja, razvijanje odgovornosti i suradnje, poticanje samopouzdanja, afirmacija svakog člana u grupi te razvoj grupne kohezije čime aktivno učenje (obogaćeno individualnim osobinama svakog člana) unutar grupe omogućuje da iskustvo učenja postane socijalno iskustvo. Kako bi rad u grupama bio uspješan, važno je razvijati grupnu koheziju koja se ogleda u zajedničkim vrijednostima i zajedničkome cilju kojemu doprinose dobri međusobni odnosi. Njih razvijamo suradnjom i aktivnim slušanjem. Stoga je važno da studenti unutar grupe imaju svoje uloge. Poseban izazov u nastavi čini podjela studenata u grupe (trajne ili privremene ; veće ili manje), evaluacija grupnih aktivnosti te dodjela adekvatnih uloga grupama koje odgovaraju pojedincu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Avatar Url Snježana Dubovicki (autor)

Avatar Url Renata Jukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Dubovicki, Snježana; Jukić, Renata; Škojo, Tihana
Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija // 5. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2023. str. 18-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Dubovicki, S., Jukić, R. & Škojo, T. (2023) Suradničko učenje u sveučilišnoj nastavi: obilježja, mogućnosti i implementacija. U: 5. Međimurski filološki i pedagoški dani.
@article{article, author = {Dubovicki, Snje\v{z}ana and Juki\'{c}, Renata and \v{S}kojo, Tihana}, year = {2023}, pages = {18-18}, keywords = {didaktika, grupni rad, socijalni oblici, sveu\v{c}ili\v{s}na nastava}, title = {Suradni\v{c}ko u\v{c}enje u sveu\v{c}ili\v{s}noj nastavi: obilje\v{z}ja, mogu\'{c}nosti i implementacija}, keyword = {didaktika, grupni rad, socijalni oblici, sveu\v{c}ili\v{s}na nastava}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dubovicki, Snje\v{z}ana and Juki\'{c}, Renata and \v{S}kojo, Tihana}, year = {2023}, pages = {18-18}, keywords = {didactics, group work, social forms, university teaching}, title = {Collaborative Learning in University Teaching: Characteristics, Possibilities, and Implementation}, keyword = {didactics, group work, social forms, university teaching}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font