Pregled bibliografske jedinice broj: 1268734
UTJECAJ PROGRAMIRANIH TJELOVJEŽBENIH ZADATAKA NA TJELESNU AKTIVNOST UČENIKA TIJEKOM SAMOIZOLACIJE USRED COVID-19 PANDEMIJE
UTJECAJ PROGRAMIRANIH TJELOVJEŽBENIH ZADATAKA NA TJELESNU AKTIVNOST UČENIKA TIJEKOM SAMOIZOLACIJE USRED COVID-19 PANDEMIJE, 2022., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1268734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ PROGRAMIRANIH TJELOVJEŽBENIH ZADATAKA NA TJELESNU AKTIVNOST UČENIKA TIJEKOM SAMOIZOLACIJE USRED COVID-19
PANDEMIJE
(THE INFLUENCE OF PROGRAMMED EXERCISE TASKS ON THE PHYSICAL ACTIVITY OF STUDENTS DURING SELF-ISOLATION IN THE MIDDLE OF THE
COVID-19 PANDEMIC)
Autori
Matković, Leo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2022
Stranica
23
Mentor
Podnar, Hrvoje
Ključne riječi
nastava na daljinu, informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi TZK, tjelesna aktivnost učenika
(distance learning, information and communication technologies in physical education teaching, physical activity of students)
Sažetak
Uvod i cilj Početkom 2020. godine cijeli svijet zahvatila je pandemija izazvana virusom COVID-19. Virus je u kratkom vremenu zarazio izrazito veliki broj ljudi te utjecao na rad svih javnih djelatnosti pa tako i sustava školstva. Zbog sve većeg broja zaraženih učenika uvedena je mjera samoizolacije za cijeli razredni odjel kako bi se suzbilo daljnje širenje virusa. Provođenje nastave na daljinu stvorilo je mnoge otežavajuće čimbenike koji su ograničavali kvalitetnu provedbu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture (TZK). Jedan od načina održavanja razine tjelesne aktivnosti učenika tijekom nastave na daljinu bio je provođenje programiranih tjelovježbenih zadataka putem platformi za učenje na daljinu. Učitelji TZK isplanirali su provedbu tjelovježbenih zadataka te pomoću mobilnih aplikacija za mjerenje koraka pratili tjelesnu aktivnost učenika. Stoga je cilj ovoga rada istražiti utjecaj programiranih tjelovježbenih zadataka na razinu tjelesne aktivnosti učenika tijekom samoizolacije usred COVID-19 pandemije. Metode Učenici 6. i 8. razreda osnovne škole podijeljeni su u dvije skupine. Jednu skupinu čine razredni odjeli kojima je izrečena mjera samoizolacije u trajanju od 10 dana (23 učenika). Drugu skupinu čine učenici koji su nastavu provodili standardno u školi (19 učenika). Učenici u samoizolaciji upućeni su u provedbu programiranih tjelovježbenih aktivnosti. Učenici u školi provodili su standardnu nastavu TZK. Svi učenici upućeni su u praćenje broja koraka tijekom 5 dana pomoću mobilnih aplikacija. Rezultati Rezultati ukazuju kako nije bilo razlike u tjednom broju koraka kod učenika koji su nastavom na daljinu provodili programirane tjelovježbene sadržaje od tjednog broja koraka učenika koji su sudjelovali u redovitoj kontaktnoj nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Učenici u samoizolaciji u prosjeku su napravili 32381±3913 koraka tjedno, dok su učenici koji nisu bili u samoizolaciji napravili 31081±4317 koraka tjedno. Vrijednosti standardnih devijacija ukazuju na veliku individualnu varijabilnost u postignutom broju koraka i kod učenica i kod učenika oba razreda. Također, prosječne vrijednosti kod oba spola i kod oba razreda niže su od preporučenih dnevnih vrijednosti. Zaključak Nastava na daljinu nije ostavila negativne posljedice na učenike i učenice koji su bili u samoizolaciji, budući da su rezultati pokazali sličnosti u broju koraka. Međutim, navedeni zaključak samo je djelomično točan kada uzmemo u obzir kako je samo dio učenika u potpunosti proveo programirane tjelovježbene zadatke te kako su prosječne vrijednosti broja koraka bile ispod preporučenih. Rezultati i iskustvo ostvareno ovim istraživanjem doprinos je mogućnostima korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija