Pregled bibliografske jedinice broj: 1268726
OSTVARIVANJE PROPISANIH ISHODA MEĐUPREDMETNE TEME ZDRAVLJE PRIMJENOM EDUKATIVNIH VIDEO SADRŽAJA U ZAVRŠNOM DIJELU SATA TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
OSTVARIVANJE PROPISANIH ISHODA MEĐUPREDMETNE TEME ZDRAVLJE PRIMJENOM EDUKATIVNIH VIDEO SADRŽAJA U ZAVRŠNOM DIJELU SATA TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE, 2022., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1268726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OSTVARIVANJE PROPISANIH ISHODA MEĐUPREDMETNE TEME
ZDRAVLJE PRIMJENOM EDUKATIVNIH VIDEO SADRŽAJA U
ZAVRŠNOM DIJELU SATA TJELESNE I ZDRAVSTVENE
KULTURE
(ATTAINMENT OF THE CROSS-CURRICULUM TOPIC’S HEALTH
OUTCOMES BY IMPLEMENTING EDUCATIONAL VIDEOS DURING
THE FINAL PART OF THE PHYSICAL EDUCATION CLASS)
Autori
Haber Zelanto, Wanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2022
Stranica
35
Mentor
Podnar, Hrvoje
Ključne riječi
zdravstvena pismenost, zadovoljstvo, korisnost, stav, osnovna škola
(health literacy, usefulness, enjoyment, attitude, elementary school)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi učinke edukativnih sadržaja u završnom dijelu sata na poboljšanje znanja o međupredmetnoj temi Zdravlje te na unaprjeđenje percepcije korisnosti i zadovoljstva nastavom tjelesne i zdravstvene kulture. Sudionici istraživanja bili su učenici 6., 7. i 8. razreda osnovne škole Ivo Andrić u Zagrebu. Ukupan uzorak činilo je 160 učenika, prosječne dobi 13, 75 godina, od čega je 93 učenica. Slučajnim odabirom, razredni odjeli su podijeljeni na četiri eksperimentalna (n=111) i dva kontrolna razredna odjela (n=49). Eksperimentalna skupina je tijekom 6 tjedana kao sadržaj svakog završnog dijela sata TZK u trajanju od 3-5 minuta provodila edukativne video sadržaje, dok je kontrolna skupina sudjelovala u standardnoj nastavi TZK te su u završnom dijelu sata provodili isključivo tjelovježbene sadržaje. Na početku i na kraju istraživanja, obje su skupine ispunile teorijski pisani test znanja o međupredmetnoj temi Zdravlje i upitnik za procjenu stavova prema nastavi TZK. Također, nakon svakog pogledanog video zapisa, učenici eksperimentalne skupine su rješavali kratki teorijski test znanja sa pitanjima povezanima uz temu tog dana. Za utvrđivanje učinaka eksperimentalnog programa na rezultate završnog mjerenja, primijenjena je analiza kovarijance (ANCOVA) uz uključivanje rezultata inicijalnog mjerenja kao kovarijate. Nakon provedenog eksperimenta uočene su statistički značajne razlike između rezultata učenika eksperimentalne i kontrolne skupine za varijable Teorijsko znanje (9.90±0.29 vs. 8.33±0.43, F(1, 159) = 8.998, p = 0.003) i Percepcija korisnosti (2.93±0.06 vs. 2.69±0.09, F(1, 163) = 4.434, p = 0.037), dok za Zadovoljstvo nastavom nisu uočene statistički značajne razlike (2.95±0.09 vs. 3.02±0.06, p = 0.553). Rezultati ukazuju na to da je navedena intervencija pozitivno utjecala na znanje učenika i njihovu percepciju korisnosti nastave TZK, dok se intervencijom nije narušilo njihovo zadovoljstvo nastavom TZK. Navedeno ukazuje da se edukativni video sadržaji koji povezuju tjelovježbene aktivnosti i teorijska znanja o zdravstvenoj pismenosti mogu integrirati u svakodnevnu nastavu TZK bez straha od negativnog utjecaja na učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija