Pregled bibliografske jedinice broj: 1268666
Umjetnost i umjetnici u susjedstvu
Umjetnost i umjetnici u susjedstvu // Miedzynarodowej Konferencji Naukowej Sasiedzi, sasidztwam przestrzenie spotkania i konfliktu / Međunarodni znanstveni skup Susjedi, susjedstva, prostori susreta i sukoba
Kraków, Poljska, 2022. (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1268666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetnost i umjetnici u susjedstvu
(The art and artists in the neighborhood)
Autori
Knežević, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Miedzynarodowej Konferencji Naukowej Sasiedzi, sasidztwam przestrzenie spotkania i konfliktu / Međunarodni znanstveni skup Susjedi, susjedstva, prostori susreta i sukoba
Mjesto i datum
Kraków, Poljska, 13.10.2022. - 14.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
hrvatski putopis moderne, umjetnost, Italija, Antun Gustav Matoš, Janko Polić Kamov, Milan Begović, Josip Kosor
(modern Croatian travelogue, art, Italy, Antun Gustav Matoš, Janko Polić Kamov, Milan Begović, Josip Kosor)
Sažetak
U radu „Umjetnost i umjetnici u susjedstvu“ obrađuju se putopisni zapisi po Italiji hrvatskih modernista Janka Polića Kamova, Antuna Gustava Matoša i Milana Begovića. S obzirom da je jedna od temeljnih označnica putopisnih zapisa pogled na kulturu, u analizi Polićevih, Matoševih i Begovićevih putopisa iz Italije razmatrat će se njihovo poimanje umjetnika i umjetnosti. U tom smislu rad će biti koncipiran u dva dijela. U prvom dijelu analizirat će se viđenje umjetnosti u oblicima arhitekture, slikarstva, glazbe i književnosti kao dijela talijanskog identiteta ; a u drugom dijelu rada analizirat će se viđenje umjetnika suvremenika. Italija i talijanska kultura doživljava se kao stalno mjesto kulturnog i umjetničkog utjecaja na hrvatsku kulturu, a osobito u ranijim razdobljima hrvatske književnosti i umjetnosti. Stoga će analiza viđenja Italije kao susjedne mediteranske kulture iz perspektive hrvatskih modernista, vjerujemo, biti zanimljiv prilog proučavanju imagološke slike Italije u hrvatskoj književnosti 20. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost