Pregled bibliografske jedinice broj: 1268660
Zavičajnost u nastavi Prirode i društva
Zavičajnost u nastavi Prirode i društva, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu, Čakovec
CROSBI ID: 1268660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajnost u nastavi Prirode i društva
(NATIVENESS IN THE TEACHING OF NATURE AND SOCIETY)
Autori
Mihoković, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu
Mjesto
Čakovec
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
63
Mentor
Šlezak, Hrvoje
Ključne riječi
nastavni predmet priroda i društvo, načelo zavičajnosti, zavičaj
(subject nature and society, the principle of nativeness, nativeness)
Sažetak
Nastava prirode i društva obavezan je predmet u osnovnoj školi. Sadržaji nastave su kompleksni jer obuhvaćaju sadržaje prirodnih i društvenih fenomena i stoga učenicima treba organizirati cjelovitu nastavu. Metodičar ističu kako je posebno važno primjenjivati načelo zavičajnosti u poučavanju prirode i društva. Tema ovog diplomskog rada pod nazivom Zavičajnost u nastavi Prirode i društva bila je istražiti koliko učitelji razredne nastave primjenjuju načelo zavičajnosti u nastavi prirode i društva. Prikazana je teorijska osnova nastavnog predmeta prirode i društva i teorijska osnova načela zavičajnosti u nastavi prirode i društva. Iz Nastavnog plana i programa za osnovne škole i Kurikuluma za nastavni predmet priroda i društvo navedene su teme i koncepti koji se odnose na načelo zavičajnosti. Provedeno je i istraživanje kojim se ispitivalo u kojoj mjeri učitelji razredne nastave s područja Republike Hrvatske koriste načelo zavičajnosti u nastavi prirode i društva. Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u primjeni načela zavičajnosti s obzirom na godine radnog iskustva, s obzirom na to radi li učitelj u zavičaju u kojem je rođen, radi li učitelj u ruralnoj ili urbanoj sredini, ispitati primjenjuje li se načelo zavičajnosti u jednakoj mjeri na čitavom prostoru Republike Hrvatske te ima li razlike u prilagođavanju sadržaja udžbenika prirode i društva sukladno načelu zavičajnosti s obzirom na radno iskustvo učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 226 ispitanika, učitelja razredne nastave, s područja Republike Hrvatske, a rezultati pokazuju kako se načelo zavičajnosti ne primjenjuje u jednakoj mjeri na čitavom prostoru Republike Hrvatske te kako postoje razlike u primjeni načela s obzirom na godine radnog iskustva učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)