Pregled bibliografske jedinice broj: 1268542
BAŠTINSKE TEME U HRVATSKIM UDŽBENICIMA NASTAVNOG PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO U 4. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE
BAŠTINSKE TEME U HRVATSKIM UDŽBENICIMA NASTAVNOG PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO U 4. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE // Društvene i humanističke studije, 8 (2023), 1; 399-418 doi:10.51558/2490-3647.2023.8.1.399 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1268542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
BAŠTINSKE TEME U HRVATSKIM UDŽBENICIMA
NASTAVNOG PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO
U 4. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE
(TOPICS ABOUT HERITAGE IN CROATIAN SCIENCE
TEXTBOOKS FOR THE 4TH-GRADE PRIMARY SCHOOL)
Autori
Grejza, Dora ; Berbić Kolar, Emina
Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3604) 8
(2023), 1;
399-418
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kulturni identitet ; materijalna i nematerijalna kulturna baština ; Priroda i društvo ; prirodna baština
(cultural identity ; tangible and intangible cultural heritage ; nature and society, natural heritage)
Sažetak
U radu se analizirala zastupljenost i pojavnost baštinskih tema u hrvatskim udžbenicima Prirode i društva za 4. razred osnovne škole, izdanih od vodećih hrvatskih izdavača udžbenika i odobrenih od Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Cilj je provedenog istraživanja bio utvrditi zastupljenost i pojavnost baštinskih tema u navedenim udžbenicima i na temelju dobivenih rezultata dati smjernice za daljnje aktivnosti i potrebna istraživanja kako bi se poboljšala kvaliteta poučavanja baštinskih sadržaja u nižim razredima osnovne škole. Utvrđeno je kako je u sadržajima udžbenika najveća pozornost pridana materijalnoj kulturnoj baštini, a najmanja nematerijalnoj kulturnoj baštini. U udžbenicima bi bilo dobro više uključiti zadatke koji bi poticali na uočavanje uzročno-posljedičnih veza kod djelovanja ljudi na prirodnu i kulturnu baštinu te poticati učenike na promišljanje o konkretnim postupcima očuvanja i zaštite iste. S obzirom na slobodu učitelja u pristupanju i poučavanju određenih nastavnih sadržaja, a koju novi kurikulum Prirode i društva i kurikulumi međupredmetnih tema pružaju, otvara se pitanje pristupa i kompetencija učitelja u poučavanju baštinskih tema u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Emina Berbić Kolar
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEOL
- Index Copernicus International World of Journals
- Index Copernicus Journals Master List
- Erih Plus
- DOAJ
- EBSCO
- Slavic Humanities Index
- MIAR
- ISI
- OAJI
- Google Scholar
- Open AIRE
- Scilit
- Journal TOCs
- OCLC Electronic Journals Library of University of Regensburg