Pregled bibliografske jedinice broj: 1268146
Kada (osmišljena) vježba nije dovoljna: Uloga inteligencije, vježbe i znanja u akademskom postignuću
Kada (osmišljena) vježba nije dovoljna: Uloga inteligencije, vježbe i znanja u akademskom postignuću // 5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times? / Odak Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 61-61 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1268146 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kada (osmišljena) vježba nije dovoljna: Uloga inteligencije, vježbe i znanja u akademskom postignuću
(When (deliberate) practice is not enough – the role of intelligence, practice, and knowledge in academic performance)
Autori
Bilalić Merim, Đokić Ratko, Koso-Drljević Maida, Đapo Nermin, Pollet Thomas
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times?
/ Odak Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 61-61
ISBN
978-953-6218-95-0
Skup
5. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 5th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times?
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akademsko postignuće, inteligencija, radno pamćenje, osmišljena vjež- ba, samoregulirano učenje, (Bayesova) analiza puta, medijacija, longitudinalni nacrt
(academic achievement, intelligence, working memory, deliberate practice, self-regulated learning, (Bayesian) path analysis, mediation, longitudinal design)
Sažetak
Dobro je poznato da akademski uspjeh ovisi o brojnim faktorima, kao što su intelektualni kapaciteti, vježba i prethodno znanje. Ti su faktori, međutim, rijetko mjereni istovremeno i stoga o njihovim interakcijama još uvijek ne znamo puno. Naša studija pokazuje da izravan i neizravan utjecaj ovih faktora na akademski uspjeh ovisi o kontekstu. Na manje izazovnom fakultetskom kolegiju, koji je primarno zahtijevao pamćenje činjenica, intelektualni kapaciteti samo su neizravno utjecali na uspjeh na kolegiju. Njihov utjecaj bio je posredovan prethodnim znanjem i količinom samo-reguliranih aktivnosti učenja (osmišljena vježba). U zahtjevnijem kontekstu, gdje se zahtijevalo razumijevanje pojmova i odnosa među njima, intelektualni kapaciteti utjecali su na izvedbu i izravno, ali i neizravno, kroz prethodno znanje. Za razliku od inteligencije, osmišljena vježba imala je izravan utjecaj na akademski učinak na manje izazovnom kolegiju. Utjecaj osmišljene vježbe, međutim, bio je znatno slabiji na zahtjevnijem kolegiju. Naša studija objašnjava prethodne kontradiktorne rezultate pružanjem konteksta za međuigre između faktora koji stoje iza akademske uspješnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija