Pregled bibliografske jedinice broj: 1268089
Akcijsko istraživanje u visokoškolskoj nastavi s ciljem poboljšanja kvalitete provođenja slobodnog vremena studenata u koronavirusnoj pandemiji
Akcijsko istraživanje u visokoškolskoj nastavi s ciljem poboljšanja kvalitete provođenja slobodnog vremena studenata u koronavirusnoj pandemiji // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 376-394
CROSBI ID: 1268089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akcijsko istraživanje u visokoškolskoj nastavi s
ciljem poboljšanja kvalitete provođenja slobodnog
vremena studenata u koronavirusnoj pandemiji
(Action Research in Higher Education Aimed at
Improving the Quality of Students' Leisure Time
During the Coronavirus Pandemic)
Autori
Jukić, Tonća ; Tomić Kaselj, Iskra ; Ružić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Raspon stranica
376-394
ISBN
978-953-361-080-1
Ključne riječi
akcijski plan ; iskustvena nastava ; kombinirana metodologija ; kompetencije ; mrežna nastava
(action plan ; experiential teaching ; mixed methods approach ; competencies ; online teaching)
Sažetak
Kvalitetna visokoškolska nastava temelji se na kompetencijskom pristupu koji potiče studente na autonomiju, odgovornost i aktivnost u razvoju njihovih kompetencija (Lončar-Vicković i Dolaček- Alduk, 2009). Iznenadnim tzv. lockdownom koji se dogodio u ljetnom semestru akad. god. 2019./2020., kada su zbog pandemije uzrokovane koronavirusom fakulteti nastavu mogli ostvarivati isključivo na mreži, izazov je postao održati nastavu koja će u novom okružju odgovoriti na postavljene kriterije kvalitete. U radu se prikazuje akcijsko istraživanje provedeno u navedenom razdoblju u okviru sveučilišne nastave u kojoj se u novonastalim okolnostima o akcijskom istraživanju učilo iskustveno, to jest njegovom provedbom. Cilj akcijskog istraživanja bio je poboljšati kvalitetu provođenja slobodnog vremena studenata za koronavirusne pandemije. Istraživanje je provedeno sa studentima prve godine diplomskog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje na Filozofskom fakultetu u Splitu (N = 57) primjenom kombinirane metodologije, tako da su studenti u inicijalnoj i finalnoj etapi istraživanja popunili isti upitnik za procjenu zadovoljstva kvalitetom provođenja slobodnog vremena, a tijekom istraživanja provodili su diferencirane akcijske planove s ciljem poboljšanja kvalitete provođenja svojega slobodnog vremena. Studenti su različitim postupcima prikupljanja podataka sustavno pratili i dokumentirali tijek akcijskog istraživanja, sukladno zadanim smjernicama (Jukić, 2015 ; Kuhne i Quigley, 1997 ; McNiff i Whitehead, 2011). Rezultati su pokazali da su nakon uvedenih individualiziranih promjena studenti bili značajno zadovoljniji kvalitetom provedbe svojega slobodnog vremena, što se pozitivno odrazilo i na druge segmente njihova života. Dobiveni rezultati raspravljaju se u kontekstu analize sadržaja dobrobiti provedenog istraživanja za kvalitetu osobnog i profesionalnog razvoja studenata koje su studenti izdvojili u svojim izvješćima o provedenom istraživanju te nužnosti ostvarivanja sveučilišne nastave koja omogućuje razvoj kompetencija za suočavanje s izazovima koje donosi tzv. novo normalno u koronavirusnoj pandemiji i postpandemijskom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu