Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1268038

Upravljanje i svrha primjene dušika na brodovima za prijevoz ukaljenog prirodnog plina morem


Rudan, Mateo
Upravljanje i svrha primjene dušika na brodovima za prijevoz ukaljenog prirodnog plina morem, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1268038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje i svrha primjene dušika na brodovima za prijevoz ukaljenog prirodnog plina morem
(PURPOSE OF USAGE NITROGEN SYSTEM ON LIQUEFIED NATURAL GAS (LNG) VESSELS)

Autori
Rudan, Mateo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
05.09

Godina
2018

Stranica
47

Mentor
Ivče, Renato

Ključne riječi
međunarodni propisi, karakteristike LNG-a, dušik
(international regulations, characteristics of LNG, nitrogen)

Sažetak
Među najperspektivnije i najsloženije tehničke sustave spada i vrsta broda koja prevozi ukapljeni prirodni plin. Suvremene potrebe tržišta konstanto potiču inovacije na području tehničkog napretka tih brodova i njihovih maritimnih sposobnosti. Potreba za ovakvim tipom brodova iskazala se već početkom 20. stoljeća, a prvi brod koji je služio za prijevoz ukapljenog prirodnog plina započinje sa plovidbom krajem pedesetih godina. Danas su to jedni od tehnološki najrazvijenijih brodova u svjetskom pomorstvu. Prema Clarkson istraživanju za 2017. godinu udio brodova koji prevoze ukapljeni prirodni plin iznosi manje od 0.05%. Sukladno tome, trend razvoja te proizvodnje novogradnji ovih vrsta brodova je izuzetno pozitivan iz razloga što se otvara svjetsko tržište prirodnoga plina te se prirodni plin u suvremenim istraživanjima, ali i poslovanju smatra jednim od najčišćih neobnovljivih izvora energije. Značaj brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina i tehnologije vezane uz njihovo poslovanje neprestano raste pa stoga raste i interes stručnjaka koji se bave tom problematikom pa je i ovaj završni rad usmjeren prema tehnologiji prijevoza ukapljenog prirodnog plina morem. Predmet istraživanja završnog rada je istražiti cjelokupni proces upravljanja dušikom u svakodnevnim brodskim operacijama na brodovima za prijevoz ukapljenog prirodnog plina. Cilj istraživanja je objasniti, evaluirati te definirati različitu primjenu sustava dušika na brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina morem. U radu je korištena znanstvena i stručna literatura iz područja tehnologije prometa, tehnologije prijevoza ukapljenog prirodnog plina morem, različiti međunarodne konvencije i pravilnici kojima se regulira prijevoz ukapljenog prijevoza prirodnog plina morem. U svrhu približavanja i razrađivanja istraženog problema rad je koncipiran u pet glavnih poglavlja te potpoglavlja koja čine smislenu cjelinu. U uvodnim razmatranjima prikazuje se predmet i cilj istraživanja te se prikazuje sadržajni slijed završnog rada. U drugom poglavlju naziva „Međunarodni propisi kod prijevoza ukapljenog plina morem“, obrađuju se važne međunarodne konvencije te pravilnici (Međunarodna konvencija o sigurnosti ljudskih života na moru ; SOLAS 1974, IGC Pravilnik, ISM Pravilnik) koji se odnose na brodove za prijevoz ukapljenog plina morem. Treće poglavlja pod nazivom „Karakteristike ukapljenog prirodnog plina te dušika kao plina“ daje prikaz glavnih 2 kemijskih te fizičkih karakteristika ukapljenog prirodnog plina te dušika kao plina. Poznavanje tih elemenata (tlak, gustoća, temperatura, volumen...) od izuzetne je važnosti radi razumijevanja funkcioniranja brodskih sustava. Četvrto poglavlje i najvažnije poglavlje ovoga rada, odnosi se na proizvodnju, dobivanje te primjenu dušika kao plina na brodovima za prijevoz ukapljenog plina morem. U razradi problematike analizirane su sve brodske operacije (ukrcaj tereta, propuhivanje cjevovoda tereta, sustav za reukapljivanje...) primjene dušika. U zaključku je dan sumirani prikaz rezultata istraživanja te važnost primjene dušika na brodovima za prijevoz ukapljenog prirodnog plina morem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Renato Ivče (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Rudan, Mateo
Upravljanje i svrha primjene dušika na brodovima za prijevoz ukaljenog prirodnog plina morem, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
Rudan, M. (2018) 'Upravljanje i svrha primjene dušika na brodovima za prijevoz ukaljenog prirodnog plina morem', diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rudan, Mateo}, year = {2018}, pages = {47}, keywords = {me\djunarodni propisi, karakteristike LNG-a, du\v{s}ik}, title = {Upravljanje i svrha primjene du\v{s}ika na brodovima za prijevoz ukaljenog prirodnog plina morem}, keyword = {me\djunarodni propisi, karakteristike LNG-a, du\v{s}ik}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rudan, Mateo}, year = {2018}, pages = {47}, keywords = {international regulations, characteristics of LNG, nitrogen}, title = {PURPOSE OF USAGE NITROGEN SYSTEM ON LIQUEFIED NATURAL GAS (LNG) VESSELS}, keyword = {international regulations, characteristics of LNG, nitrogen}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font