Pregled bibliografske jedinice broj: 1267944
Izgradnja nove željezničke pruge Podsused-Samobor- Bregana
Izgradnja nove željezničke pruge Podsused-Samobor- Bregana, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1267944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izgradnja nove željezničke pruge Podsused-Samobor-
Bregana
(Construction of a New Railway Line Podsused-Samobor-
Bregana)
Autori
Magaš, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
05.04
Godina
2021
Stranica
49
Mentor
Doc. dr. sc. Martin Starčević
Ključne riječi
željeznička pruga, javni prijevoz, modernizacija, rekonstrukcija
(railway, public transport, modernization, reconstruction)
Sažetak
Željeznička pruga Podsused Tvornica – Samobor – Bregana projektirana je kao pruga za obavljanje prigradskog putničkog prijevoza. Sama izgradnja koncipirana je u dvije faze. Prva faza sastoji se od izgradnje pruge od kolodvora Podsused Tvornica do Perivoja, a druga faza od Perivoja do kolodvora Bregana. Izgradnja pruge Podsused Tvornica – Samobor – Perivoj imat će veliku važnost za mnogobrojne putnike iz grada Samobora i Svete Nedelje, ali i okolnih naselja Bregane, Domaslovca, Strmca, Orešja i Bestovja koji svakodnevno putuju prema Zagrebu. Korištenje željezničkog prijevoza smanjit će i prometne gužve na cestama, osigurati poboljšanje demografske slike gradova Samobora, Svete Nedelje, ali i njene okolice, pridonijeti gospodarskom i turističkom razvitku i boljoj povezanosti sa gradom Zagrebom. Dosadašnji prijevoz radnika, učenika i studenata do Zagreba odvija se autobusima i osobnim automobilima što uz postojeću prometnu gužvu koja produžuje vrijeme putovanja, probleme oko parkiranja, povećava i zagađenost okoliša i tako dodatno opterećuje centar grada. Jedan od osnovnih strateških ciljeva razvoja željezničke infrastrukture i željezničkoga putničkog prometa u središnjoj Hrvatskoj je proširivanje prstena oko grada Zagreba koji će postati sastavnim dijelom prigradskoga željezničkoga prometnog sustava grada Zagreba. Promjene u načinu života i navikama stanovništva, te udobnost i fleksibilnost osobnih automobila s jedne strane i nedovoljno razvijenog javnog prijevoza s druge strane, često puta dovode do prometnog kolapsa u većim gradovima. To se dogodilo i u Zagrebu, posebno u njegovu zapadnom dijelu, gdje zbog zagušenosti cestovnih prometnica dolazi do usporenosti i zastoja u vršnim dnevnim opterećenjima. Javni prijevoz između Zagreba i Samobora te Svete Nedelje, zasnovan je isključivo na autobusnom prometu. Iako se njime prevozi oko 50% putnika na toj relaciji, on se nije pokazao dovoljno učinkovitim u odnosu na osobne automobile, a postao je nepouzdan i nesiguran što odvraća ljude od njegova korištenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport