Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1267790

Važnost jezičnog razumijevanja prije početka formalnog učenja čitanja i pisanja


Galeković, Martina; Kirinić; Marija
Važnost jezičnog razumijevanja prije početka formalnog učenja čitanja i pisanja // Konferencija edukacijskih rehabilitatora 2023
Vodice, Hrvatska, 2023. 22, 1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1267790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost jezičnog razumijevanja prije početka formalnog učenja čitanja i pisanja
(The importance of language comprehension before the beginning of formal learning of reading and writing)

Autori
Galeković, Martina ; Kirinić ; Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Konferencija edukacijskih rehabilitatora 2023 / - , 2023

ISBN
978-953-58871-5-7

Skup
Konferencija edukacijskih rehabilitatora 2023

Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 12.04.2023. - 15.04.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
fonološka svjesnost, fonološko pamćenje, jezično razumijevanje
(phonological awareness, phonological memory, language comprehension)

Sažetak
Fonološka svjesnost sastavnica je rane pismenosti i komponenta fonološke obrade. Dosadašnja istraživanja potvrdila su povezanost fonološke svjesnosti s ostalim jezičnim sastavnicama (Tseng i sur., 2022 ; Vuković i sur., 2022 ; Vancaš i Ivšac, 2004). Fonološka svjesnost uključuje poznavanje i analizu slogova, svijest o rimi i raščlambu, stapanje i manipulaciju slogovima. Djeca s teškoćama u receptivnim i ekspresivnim jezičnim sposobnostima pokazala su kašnjenje u razvoju predvještina čitanja i pisanja, a djelomično i poremećaje čitanja i pisanja u školskoj dobi. U ovom istraživanju ispitane su dvije komponente fonološke obrade: fonološka svjesnost i fonološko pamćenje. Sudionici istraživanja su djeca kronološke dobi od 5 godina i 11 mjeseci do sedam godina podijeljena u tri skupine ovisno o postignućima na Testu razumijevanja gramatike TROG-II-HR (Bishop, i sur., 2014). Ciljevi i zadaci istraživanja usmjereni su k utvrđivanju razlika u postignućima na zadacima fonološke svjesnosti i fonološkog pamćenja između djece različitog stupnja jezičnog razumijevanja. Prilikom testiranja hipoteze po kojoj se djeca različitih postignuća na Testu razumijevanja gramatike statistički značajno razlikuju u fonološkoj svjesnosti i fonološkom pamćenju korišten je Kruskal-Wallis H test za tri nezavisna uzorka i prema rezultatima provedenog testa utvrđeno je kako se djeca različitog jezičnog razumijevanja značajno razlikuju u rezultatima na fonološkom pamćenju i na tri varijable fonološke svjesnosti. Analiza rezultata istraživanja pokazuje da se tri skupine sudionika razlikuju na ispitanim varijablama u smjeru boljeg postignuća na zadacima fonološke svjesnosti i fonološkog pamćenja kod djece s višim vrijednostima u jezičnom razumijevanju. Fonološko pamćenje doprinosi razvoju jezičnih sposobnosti te je potvrđena veza fonologije i ostalih jezičnih sastavnica. Rezultati ovog istraživanja upućuju na važnost sveobuhvatne jezične procjene u predškolskoj dobi sa ciljem kreiranja intervencije i poticanja jezično- govornih sposobnosti u dobi pripreme za školu. Posebnu pozornost zahtijevaju djeca koja pokazuju rizik s obzirom na niska postignuća u jezičnom razumijevanju i u predvještinama čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Galeković, Martina; Kirinić; Marija
Važnost jezičnog razumijevanja prije početka formalnog učenja čitanja i pisanja // Konferencija edukacijskih rehabilitatora 2023
Vodice, Hrvatska, 2023. 22, 1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Galeković, M., Kirinić & Marija (2023) Važnost jezičnog razumijevanja prije početka formalnog učenja čitanja i pisanja. U: Konferencija edukacijskih rehabilitatora 2023.
@article{article, author = {Galekovi\'{c}, Martina}, year = {2023}, pages = {1}, chapter = {22}, keywords = {fonolo\v{s}ka svjesnost, fonolo\v{s}ko pam\'{c}enje, jezi\v{c}no razumijevanje}, isbn = {978-953-58871-5-7}, title = {Va\v{z}nost jezi\v{c}nog razumijevanja prije po\v{c}etka formalnog u\v{c}enja \v{c}itanja i pisanja}, keyword = {fonolo\v{s}ka svjesnost, fonolo\v{s}ko pam\'{c}enje, jezi\v{c}no razumijevanje}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska}, chapternumber = {22} }
@article{article, author = {Galekovi\'{c}, Martina}, year = {2023}, pages = {1}, chapter = {22}, keywords = {phonological awareness, phonological memory, language comprehension}, isbn = {978-953-58871-5-7}, title = {The importance of language comprehension before the beginning of formal learning of reading and writing}, keyword = {phonological awareness, phonological memory, language comprehension}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska}, chapternumber = {22} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font