Pregled bibliografske jedinice broj: 1267410
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup // Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija / Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana (ur.).
Cetinje: Muzička akademija, Cetinje, 2023. str. 49-66 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1267410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe:
metodički pristup
(Encouraging intercultural dialogue through music:
didactical approach)
Autori
Bučko, Ana ; Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija
/ Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana - Cetinje : Muzička akademija, Cetinje, 2023, 49-66
ISBN
978-9940-9540-9-3
Skup
Drugi međunarodni simpozij Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 08.04.2021. - 09.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena kultura, interkulturalizam, interkulturalizam u glazbi, nacionalne manjine, spoznajno-emocionalno slušanje glazbe
(cognitive-emotional listening to music, interculturalism, interculturalism in music, music culture, national minorities)
Sažetak
Interkulturalizam predstavlja dijalog među različitim kulturama koji omogućava njihovo međusobno razumijevanje i interakciju, s namjerom umanjivanja ili uklanjanja predrasuda i stereotipa. S obzirom na to da je nastava Glazbene kulture po svojoj prirodi integrativna i interdisciplinarna, njome se, osim razvoja glazbenih kompetencija, utječe i na uspostavu vrijednosti potrebnih za aktivno djelovanje u suvremenim pluralnim društvima. Potiče se interkulturalno razumijevanje i upoznavanje glazbe širenjem slušalačkoga iskustva učenika, osvještavanjem postojanja različitosti i uči se toleranciji. Jedno je od glazbenih područja kojim se višemodalno pristupa sadržajima interkulturalnoga odgoja i obrazovanja slušanje glazbe. Upoznavanje glazbene literature započinje slušanjem glazbe kroz spontani doživljaj pri inicijalnome slušanju te spoznajnim i emocionalnim vođenjem prilikom daljnjega višestrukog slušanja istoga glazbenog djela. Na taj način dolazi do boljega razumijevanja i dubljega doživljaja glazbe. Cilj je ovoga rada prikazati metodički pristup pri artikulaciji nastavnih jedinica u osnovnoj školi s namjerom upoznavanja kulture i običaja rusinske, srpske, mađarske, makedonske i albanske nacionalne manjine. Uz principe spoznajno-emocionalnoga slušanja glazbe i korištenje suvremenih metoda poučavanja učenici aktivno sudjeluju u nastavnome procesu, stvaralački se izražavaju te oblikuju stav prema novome i nepoznatome. Suvremenim strategijama rada u nastavi glazbe pomiču se granice u korist oblikovanja identiteta učenika, prihvaćanja kulturnih razlika i uvažavanja različitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Napomena
RILM