Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1267410

Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup


Bučko, Ana; Vidulin, Sabina
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup // Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija / Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana (ur.).
Cetinje: Muzička akademija, Cetinje, 2023. str. 49-66 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1267410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup
(Encouraging intercultural dialogue through music: didactical approach)

Autori
Bučko, Ana ; Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija / Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana - Cetinje : Muzička akademija, Cetinje, 2023, 49-66

ISBN
978-9940-9540-9-3

Skup
Drugi međunarodni simpozij Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija

Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 08.04.2021. - 09.04.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena kultura, interkulturalizam, interkulturalizam u glazbi, nacionalne manjine, spoznajno-emocionalno slušanje glazbe
(cognitive-emotional listening to music, interculturalism, interculturalism in music, music culture, national minorities)

Sažetak
Interkulturalizam predstavlja dijalog među različitim kulturama koji omogućava njihovo međusobno razumijevanje i interakciju, s namjerom umanjivanja ili uklanjanja predrasuda i stereotipa. S obzirom na to da je nastava Glazbene kulture po svojoj prirodi integrativna i interdisciplinarna, njome se, osim razvoja glazbenih kompetencija, utječe i na uspostavu vrijednosti potrebnih za aktivno djelovanje u suvremenim pluralnim društvima. Potiče se interkulturalno razumijevanje i upoznavanje glazbe širenjem slušalačkoga iskustva učenika, osvještavanjem postojanja različitosti i uči se toleranciji. Jedno je od glazbenih područja kojim se višemodalno pristupa sadržajima interkulturalnoga odgoja i obrazovanja slušanje glazbe. Upoznavanje glazbene literature započinje slušanjem glazbe kroz spontani doživljaj pri inicijalnome slušanju te spoznajnim i emocionalnim vođenjem prilikom daljnjega višestrukog slušanja istoga glazbenog djela. Na taj način dolazi do boljega razumijevanja i dubljega doživljaja glazbe. Cilj je ovoga rada prikazati metodički pristup pri artikulaciji nastavnih jedinica u osnovnoj školi s namjerom upoznavanja kulture i običaja rusinske, srpske, mađarske, makedonske i albanske nacionalne manjine. Uz principe spoznajno-emocionalnoga slušanja glazbe i korištenje suvremenih metoda poučavanja učenici aktivno sudjeluju u nastavnome procesu, stvaralački se izražavaju te oblikuju stav prema novome i nepoznatome. Suvremenim strategijama rada u nastavi glazbe pomiču se granice u korist oblikovanja identiteta učenika, prihvaćanja kulturnih razlika i uvažavanja različitosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost

Napomena
RILM



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)

Poveznice na istraživačke podatke:

indd.adobe.com

Citiraj ovu publikaciju:

Bučko, Ana; Vidulin, Sabina
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup // Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija / Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana (ur.).
Cetinje: Muzička akademija, Cetinje, 2023. str. 49-66 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bučko, A. & Vidulin, S. (2023) Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup. U: Martinović Bogojević, J. & Marković, V. (ur.)Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija.
@article{article, author = {Bu\v{c}ko, Ana and Vidulin, Sabina}, year = {2023}, pages = {49-66}, keywords = {glazbena kultura, interkulturalizam, interkulturalizam u glazbi, nacionalne manjine, spoznajno-emocionalno slu\v{s}anje glazbe}, isbn = {978-9940-9540-9-3}, title = {Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodi\v{c}ki pristup}, keyword = {glazbena kultura, interkulturalizam, interkulturalizam u glazbi, nacionalne manjine, spoznajno-emocionalno slu\v{s}anje glazbe}, publisher = {Muzi\v{c}ka akademija, Cetinje}, publisherplace = {Cetinje, Crna Gora} }
@article{article, author = {Bu\v{c}ko, Ana and Vidulin, Sabina}, year = {2023}, pages = {49-66}, keywords = {cognitive-emotional listening to music, interculturalism, interculturalism in music, music culture, national minorities}, isbn = {978-9940-9540-9-3}, title = {Encouraging intercultural dialogue through music: didactical approach}, keyword = {cognitive-emotional listening to music, interculturalism, interculturalism in music, music culture, national minorities}, publisher = {Muzi\v{c}ka akademija, Cetinje}, publisherplace = {Cetinje, Crna Gora} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font