Pregled bibliografske jedinice broj: 1267325
Kvalitativna analiza religijske dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja u srednjoškolskom odgojno-obrazovnom sustavu u Republici Hrvatskoj
Kvalitativna analiza religijske dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja u srednjoškolskom odgojno-obrazovnom sustavu u Republici Hrvatskoj // Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi : zbornik radova / Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina (ur.).
Zagreb, 2022. str. 151-176 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1267325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativna analiza religijske dimenzije
interkulturalnog odgoja i obrazovanja u
srednjoškolskom odgojno-obrazovnom sustavu u
Republici Hrvatskoj
(RELIGIOUS DIMENSION OF INTERCULTURAL
EDUCATION IN THE SECONDARY EDUCATIONAL
SYSTEM IN THE REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Tomislav Šegina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi : zbornik radova
/ Razum, Ružica ; Malović, Nenad ; Vujica, Kristina - Zagreb, 2022, 151-176
ISBN
978-953-6420-40-7
Skup
Religijsko obrazovanje u interkulturalnoj Europi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
religijska dimenzija interkulturalnost, predmetni kurikulumi, srednja škola, Nacionalni okvirni kurikulum, religije i svjetonazori
(religious dimension, interculturality, subject curricula, high school, National Curriculum Framework, religions and worldviews)
Sažetak
Sve veća multikulturalnost unutar europskih škola podrazumijeva i sve veću prisutnost učenika koji pripadaju različitim religijama i svjetonazorima. Potaknute takvom situacijom, obrazovne vlasti mnogih europskih država pokušavaju osmisliti oblik obrazovanja koji omogućuje izbjegavanje međusobnih sukoba te potiče međusobno upoznavanje, poštovanje i suradnju. I hrvatski odgojno-obrazovni sustav reformskim procesima u proteklom desetljeću pokušao je odgovoriti na te izazove. Pomoću Nacionalnog okvirnog kurikuluma (2011.) te novim predmetnim kurikulumima (2019.) hrvatski srednjoškolski odgojno-obrazovni sustav obogaćen je sadržajima koji obuhvaćaju religijsku dimenziju interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Ovaj članak donosi analizu prisutnosti spomenutih sadržaja u odgojno- obrazovnim ishodima predmetnih kurikuluma društveno-humanističkog područja (Katolički vjeronauk, Pravoslavni vjeronauk, Islamski vjeronauk, Etika, Povijest, Geografija, Filozofija, Sociologija, Psihologija, Politika i gospodarstvo) te u međupredmetnoj temi Građanski odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-3661 - Doprinos religijskog obrazovanja suživotu u multikulturalnome društvu (RELIGOBRAZ) (Razum, Ružica, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Profili:
Tomislav Šegina
(autor)