Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1267049

Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta


Družić Ljubotina, Olja; Kletečki Radović, Marijana; Ogresta, Jelena
Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta // Bogoslovska smotra, 92 (2022), 4; 697-728 doi:10.53745/bs.92.4.4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1267049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta
(Quality of Services for the Homeless from the Perspective of Users of Shelters and Over-night Lodgings)

Autori
Družić Ljubotina, Olja ; Kletečki Radović, Marijana ; Ogresta, Jelena

Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 92 (2022), 4; 697-728

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
beskućništvo, kvaliteta usluga, socijalne usluge, smještaj za beskućnike, perspektiva korisnika
(homelessness, quality of services, social services, accommodation for the homeless, perspective of users)

Sažetak
Beskućnici su jedna od najranjivijih i najdepriviranijih skupina hrvatskoga društva, a ono o njima skrbi putem pružanja različitih oblika pomoći i podrške. Jedan od dostupnih oblika pomoći ovoj ranjivoj skupini su socijalne usluge kojima se nastoje ublažiti posljedice koje život u beskućništvu donosi, omogućiti podmirenje osnovnih životnih potreba te integraciju u društvo. Dosadašnja istraživanja o kvaliteti socijalnih usluga za beskućnike su malobrojna te ne postoji sustavno praćenje niti vrednovanje postojećih usluga. Najznačajnija socijalna usluga za beskućnike je usluga smještaja koja se primarno odnosi na smještaj u prihvatilištima i prenoćištima. Da bi kvaliteta usluge bila adekvatna, potrebno je istražiti zadovoljstvo kvalitetom pružene usluge od strane onih kojima je ona namijenjena. Stoga smo proveli istraživanje kojemu je cilj bio dobiti uvid u kvalitetu usluga za beskućnike u prihvatilištima i prenoćištima iz perspektive korisnika usluge smještaja. U istraživanju su sudjelovala 24 korisnika prihvatilišta i prenoćišta za beskućnike na području Grada Zagreba, Rijeke i Splita. Podaci su prikupljani metodom polustrukturiranog intervjua, dok se za analizu podataka koristila metoda tematske analize. Rezultati ukazuju na opće zadovoljstvo korisnika uslugom smještaja s nagla- skom na potrebu veće dostupnosti određenih usluga, kao što su osnovne zdravstvene ili psihosocijalne usluge u okviru prihvatilišta i prenoćišta. Korisnici usluge smještaja su ukazali na izostanak kontinuiteta u pružanju usluga unutar prihvatilišta i prenoćišta što se može pripisati projektnim financiranjima koja su svojstvena pružateljima usluga koji su velikim dijelom izloženi takvoj vrsti financiranja. Sudionici istraživanja su različito percipirali osobne mogućnosti izlaska iz statusa beskućnika pri čemu neki smatraju da se neće dugo zadržati u tom statusu, dok drugi ne vide mogućnost izlaska iz takve vrste smještaja s obzirom na nemogućnost rješavanja stambenog pitanja. Rezultati istraživanja su potvrdili i problem začaranog kruga beskućništva. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost uključivanja perspektive korisnika s ciljem unapređenja socijalnih usluga za beskućnike, primarno onih koji koriste uslugu smještaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Družić Ljubotina, Olja; Kletečki Radović, Marijana; Ogresta, Jelena
Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta // Bogoslovska smotra, 92 (2022), 4; 697-728 doi:10.53745/bs.92.4.4 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Družić Ljubotina, O., Kletečki Radović, M. & Ogresta, J. (2022) Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta. Bogoslovska smotra, 92 (4), 697-728 doi:10.53745/bs.92.4.4.
@article{article, author = {Dru\v{z}i\'{c} Ljubotina, Olja and Klete\v{c}ki Radovi\'{c}, Marijana and Ogresta, Jelena}, year = {2022}, pages = {697-728}, DOI = {10.53745/bs.92.4.4}, keywords = {besku\'{c}ni\v{s}tvo, kvaliteta usluga, socijalne usluge, smje\v{s}taj za besku\'{c}nike, perspektiva korisnika}, journal = {Bogoslovska smotra}, doi = {10.53745/bs.92.4.4}, volume = {92}, number = {4}, issn = {0352-3101}, title = {Kvaliteta usluga za besku\'{c}nike iz perspektive korisnika prihvatili\v{s}ta i preno\'{c}i\v{s}ta}, keyword = {besku\'{c}ni\v{s}tvo, kvaliteta usluga, socijalne usluge, smje\v{s}taj za besku\'{c}nike, perspektiva korisnika} }
@article{article, author = {Dru\v{z}i\'{c} Ljubotina, Olja and Klete\v{c}ki Radovi\'{c}, Marijana and Ogresta, Jelena}, year = {2022}, pages = {697-728}, DOI = {10.53745/bs.92.4.4}, keywords = {homelessness, quality of services, social services, accommodation for the homeless, perspective of users}, journal = {Bogoslovska smotra}, doi = {10.53745/bs.92.4.4}, volume = {92}, number = {4}, issn = {0352-3101}, title = {Quality of Services for the Homeless from the Perspective of Users of Shelters and Over-night Lodgings}, keyword = {homelessness, quality of services, social services, accommodation for the homeless, perspective of users} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font