Pregled bibliografske jedinice broj: 1267022
Teologija i kršćanska kultura kao izvori kateheze prema novom Direktoriju za katehezu
Teologija i kršćanska kultura kao izvori kateheze prema novom Direktoriju za katehezu // Antropološko-teološki pristup u Katoličkom vjeronauku. Katehetska proljetna škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u osnovnim školama
Zagreb, Hrvatska, 2023. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1267022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teologija i kršćanska kultura kao izvori kateheze
prema novom Direktoriju za katehezu
(Theology and Christian culture as sources of
catechesis according to the new Directory for
catechesis)
Autori
Mohorić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Antropološko-teološki pristup u Katoličkom vjeronauku. Katehetska proljetna škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u osnovnim školama
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.04.2023. - 14.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Direktorij za katehezu ; Izvori kateheze ; Religiozni odgoj i obrazovanje ; Hermeneutsko-egzistencijalni pristup
(Directory for catechesis ; Sources of catechesis ; Religious education ; Hermeneutic-existential approach)
Sažetak
U prvom dijelu izlaganja predstavlja se proces nastanka novog Direktorija za katehezu (2020.) što omogućuje bolje razumijevanje glavnih naglasaka koji su usko povezani s razlozima njegova nastanka, a koji predstavljaju ključeve za ispravnu interpretaciju konceptualne i sadžajne strukture dokumenta, kao i uočavanje novina koje se njime želi unijeti u suvremeno katehetsko promišljanje i djelovanje kako bi ono odgovaralo prilikama suvremenog svijeta. S obzirom na temu izlaganja u drugom dijelu rada analiziraju se izvori kateheze kako ih tematizira spomenuti Direktorij za katehezu, a posebna pažnja posvećuje se teologiji i kršćanskoj kulturi. Isticanje istih pojašnjava se na temelju kontekstualnih suvremenih prilika, same datosti Objave, te načela korelacije izvora koji se mogu smatrati i putovima kateheze (usp. DK, 90). Pritom se ističu neki naglasci za bolje razumijevanje i korištenje izvora kateheze s obzirom na religiozno-pedagošku teoriju i praksu. Spomenuti izvori ne mogu se ispravno razumijevati, niti koristiti bez uvažavanja osalih aspekata katehetske metodologije koja se razmatra u okviru procesa formalnog religioznog odgoja i obrazovanja. Stoga je treći dio izlaganja posvećen hermenutsko- egizistencijalnom didaktičkom pristupu u religioznom odgoju i katehezi, kao jednom od mogućih u korištenju spomenutih izvora kateheze. Spomenti pristup nalazi temelje u hermeneutičko- egzistencijalnom zaokretu koji karakterizira zapadno europsku misao, oslanjajući se na psiho- pedagoške i didaktičke konstrukcije koji vide vezu između psihološkog razvoja, društveno-kulturnog konteksta i konstruktivnog (suradničkog) didaktičkog modela. Osnovno načelo modela zahtijeva nastavu koja ne polazi od specifičnih disciplinskih sadržaja, kao u klasičnom pristupu procesu učenja (transmisivnom). Didaktička radnja koristi ove sadržaje, ali to čini na istraživačkom putu slijedeći pretežno konstruktivno-suradnički pristup učenju (M. Callari Galli, F. Cambi, M. Ceruti, 2003).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Interdisciplinarne humanističke znanosti