Pregled bibliografske jedinice broj: 1266904
Funkcija lika učitelja na primjerima hrvatske proze 19. stoljeća
Funkcija lika učitelja na primjerima hrvatske proze 19. stoljeća, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
CROSBI ID: 1266904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Funkcija lika učitelja na primjerima hrvatske proze 19. stoljeća
(The function of a teacher character in Croatian 19th century prose)
Autori
Mustapić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za kroatistiku
Mjesto
Zadar
Datum
25.09
Godina
2017
Stranica
37
Mentor
Kuvač-Levačić, Kornelija
Ključne riječi
funkcija lika učitelja, prosvjetiteljska funkcija, književnost devetnaestoga stoljeća, Janko Jurković, Ivan Perkovac, August Šenoa, Ksaver Šandor Gjalski
(function of a theacher character, educational function, 19th century prose, Janko Jurković, Ivan Perkovac, August Šenoa, Ksaver Šandor Gjalski)
Sažetak
U završnome je radu prikazana funkcija lika učitelja na primjerima hrvatske proze devetnaestoga stoljeća. Točnije, funkcija lika učitelja je prikazana na primjerima četiriju knjiženih tekstova koji su nastali u drugoj polovici devetnaestoga stoljeća, a to su: Pavao Čuturić (Janko Jurković), Stankovačka učiteljica (Ivan Perkovac), Branka (August Šenoa) te Đurđica Agićeva (Ksaver Šandor Gjalski). Budući da je razdoblje u kojemu su nastajali navedeni književni tekstovi, bilo razdoblje u kojemu se počelo razvijati obrazovanje svih slojeva društva, a ponajviše žena, likovi učiteljica i učitelja u hrvatskoj književnosti devetnaestoga stoljeća imali su prosvjetiteljsku funkciju. Osim prosvjetiteljske funckije, autori su kroz glavne likove književnih tekstova prenosili vlastite stavove i ideje kako o društvenoj, tako i o političkoj situaciji u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija