Pregled bibliografske jedinice broj: 1266868
Autopredodžbe domovine u poeziji hrvatskih spisateljica devetnaestoga stoljeća
Autopredodžbe domovine u poeziji hrvatskih spisateljica devetnaestoga stoljeća, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za kroatistiku, Zadar
CROSBI ID: 1266868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autopredodžbe domovine u poeziji hrvatskih spisateljica devetnaestoga stoljeća
(Self-images of the homeland in the poetry of Croatian female writers of the nineteenth century)
Autori
Begonja, Antonina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za kroatistiku
Mjesto
Zadar
Datum
01.10
Godina
2020
Stranica
41
Mentor
Kornelija Kuvač-Levačić
Ključne riječi
Dragojla Jarnević, Ana Vidović, Ana Vrdoljak, Jagoda Brlić, autopredodžbe domovine, hrvatski narodni preporod, rodoljubni imagem
(Dragojla Jarnević, Ana Vidović, Ana Vrdoljak, Jagoda Brlić, self-images of the homeland, Croatian National Revival, patriotic images)
Sažetak
Cilj ovoga završnoga rada bio je prikazati autopredodžbe domovine u poeziji hrvatskih spisateljica devetnaestoga stoljeća. Prva polovica devetnaestoga stoljeća na hrvatskome području bila je obilježena strujom narodnoga preporoda koju su ravnopravno branile i štovale pjesnikinje Dragojla Jarnević, Ana Vidović, Ana Vrdoljak i Jagoda Brlić. Da bismo dobili bolji uvid u poeziju navedenih autorica, prvo ćemo prikazati književno-povijesne okolnosti u kojima su stvarale, što će nam ujedno temeljitije pojasniti rodoljubne imageme u odabranim pjesmama. Analizom odabranoga rodoljubnoga korpusa ustanovili smo da Dragojla Jarnević u svojim pjesmama unosi ideje romantizma kroz domoljubnu subjektivnost lirskoga subjekta, s čime se sve više odmiče od preporodnoga kolektivizma, a za liriku Ane Vidović karakteristična je ljubavna priča kroz koju alegorijski progovara o tadašnjim političkim pitanjima i nesuglasicama. Pjesništvo Ane Vrdoljak obiluje buđenjem nacionalne svijesti, naročito pridruživanjem žena narodnome preporodu, dok se Jagoda Brlić vodila romantičarsko-domoljubnim motivima kako bi ojačala nacionalni identitet primarno zastupajući ideju ilirskoga pokreta, za razliku od poslijepreporodne faze u kojoj koristi patriotski narativ hrvatstva. Nakon što smo interpretirali reprezentativne, ali i neistražene pjesme hrvatskih pjesnikinja devetnaestoga stoljeća, došli smo do zaključka kako se u njihovom književnom radu očituje spajanje romantičarskoga duha s elementima usmene tradicije i idejama hrvatskoga narodnoga preporoda. Iako njihove pjesme izlaze iz okvira konvencionalnoga preporodnoga pjesništva, uz tečnost tradicionalnoga stiha i motiva nacionalnoga zanosa i domoljublja, hrvatske pjesnikinje ostale su u kontekstu stereotipnih autopredodžaba domovine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija