Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1266841

Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi


Mužar Horvat, Sanela
Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi // Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije, / Jukić Renata, Bogatić Katarina, Gazibara Senka, Pejaković Sara, Simel Sanja, Nagy Varga Aniko (ur.).
Osijek, 2016. 16, 10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1266841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi
(Recognition of giftedness and work with gifted students in classroom teaching)

Autori
Mužar Horvat, Sanela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije,

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
darovitost, kreativnost, prepoznavanje darovitosti, oblici rada s darovitim učenicima
(talent, creativity, talent recognition, forms of work with gifted students)

Sažetak
Darovitost, talentiranost i kreativnost kao pojmovi nisu isti, a često se poistovjećuju. Razlikovanje tih pojmova doprinosi boljoj identifikaciji darovitih učenika i kvalitetnijem rada s njima. Prema nekim autorima, darovitost je visoka opća intelektualna sposobnost, a prema drugima, darovitost je produktivno kreativna sposobnost, što govori da nema jedinstvene, opće prihvatljive definicije darovitosti. Kriteriji koji se vežu uz darovitost su najčešće intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti gdje se kreativnost opaža kao znatiželja, mašta i inteligencija za područje interesa djeteta. Međutim, praksa je pokazala da robovati stereotipima ne treba, osobito kad je u pitanju prepoznavanje darovitih i rad s darovitim učenicima mlađe školske dobi. U tom periodu učitelj budno prati i kritički razmatra vlastite opservacije o mogućim darovitim učenicima. Uzima u obzir i mišljenja učenika, roditelja, drugih nastavnika i stručnih suradnika te daje dobru podlogu procesu identifikacije darovitih učenika prije prelaska u više razrede školovanja, ne zanemarujući i mogućnost akceleracije. Stoga je cilj ovoga rada istražiti načine prepoznavanja darovitih učenika u razrednoj nastavi i oblike rada s njima. U tu je svrhu konstruiran anketni upitnik koji je proveden na Aktivu nastavnika razredne nastave, koji je obuhvatio 15 nastavnika, učitelja razredne nastave. Dobiveni rezultati su grupirani u 4 skupine (1.- 4. razred), iz kojih je razvidno da se unutar različite dobi primjenjuju različiti načini praćenja djece. Učitelji izdvajaju procjene praćenja djeteta dobivene iz predškolske ustanove, procjene zrelosti djeteta za polazak u školu, igre i privikavanje na školski život, ponude različitih izbornih i dodatnih programa, uključenost u izvanškolske aktivnosti. Od trećeg se razreda navode i testovi koje provode stručni suradnici te nalazi drugih stručnjaka. Nastavnici su posebno istaknuli elemente praćenja koji kod učenika potiču želju da nauči više i bolje, te bogato okružje učenja, različite metode i strategije učenja i poučavanja te individualizaciju nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sanela Mužar-Horvat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mužar Horvat, Sanela
Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi // Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije, / Jukić Renata, Bogatić Katarina, Gazibara Senka, Pejaković Sara, Simel Sanja, Nagy Varga Aniko (ur.).
Osijek, 2016. 16, 10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Mužar Horvat, S. (2016) Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi. U: Jukić Renata, Bogatić Katarina, Gazibara Senka, Pejaković Sara, Simel Sanja, Nagy Varga Aniko (ur.)Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije,.
@article{article, author = {Mu\v{z}ar Horvat, Sanela}, year = {2016}, pages = {10}, chapter = {16}, keywords = {darovitost, kreativnost, prepoznavanje darovitosti, oblici rada s darovitim u\v{c}enicima}, title = {Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim u\v{c}enicima u razrednoj nastavi}, keyword = {darovitost, kreativnost, prepoznavanje darovitosti, oblici rada s darovitim u\v{c}enicima}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska}, chapternumber = {16} }
@article{article, author = {Mu\v{z}ar Horvat, Sanela}, year = {2016}, pages = {10}, chapter = {16}, keywords = {talent, creativity, talent recognition, forms of work with gifted students}, title = {Recognition of giftedness and work with gifted students in classroom teaching}, keyword = {talent, creativity, talent recognition, forms of work with gifted students}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska}, chapternumber = {16} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font