Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1266754

Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem


(Alzheimer Hellas) Radić, Krešimir; Žakić Milas, Danijela; Novosel, Dora; Crnoja, Nina; Uzun, Suzana; Kozumplik, Oliver; Christakidou, Alexandra; Makri, Marina; Mimica, Ninoslav
Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem // Neurologia Croatica 71 (Suppl. 3) / Šimić, Goran ; Mimica, Ninoslav (ur.).
Zagreb: Denona, 2022. str. 69-69 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1266754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem
(Learning English with the help of songs has a beneficial effect on cognition and mood in persons with mild cognitive impairment)

Autori
Radić, Krešimir ; Žakić Milas, Danijela ; Novosel, Dora ; Crnoja, Nina ; Uzun, Suzana ; Kozumplik, Oliver ; Christakidou, Alexandra ; Makri, Marina ; Mimica, Ninoslav

Kolaboracija
Alzheimer Hellas

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Neurologia Croatica 71 (Suppl. 3) / Šimić, Goran ; Mimica, Ninoslav - Zagreb : Denona, 2022, 69-69

Skup
Hrvatski kongres o Alzheimerovoj bolesti (CROCAD-22) s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Supetar, Hrvatska, 05.10.2022. - 08.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kognitivna stimulacija ; inovativni tečaj stranog jezika ; evergrini ; blago kognitivno oštećenje ; edukacija
(cognitive stimulation ; innovative foreign language course ; evergreens ; mild cognitive impairment ; education)

Sažetak
Osobe starije životne dobi s blagim kognitivnim poremećajem (MCI) imaju jasne kognitivne promjene, ali nemaju još kriterije za dijagnozu demencije. MCI označava početak znakova neurodegenerativnih promjena koje mogu napredovati u demenciju, što se svake godine i dogodi u <15% osoba s MCI. Obrazovanje, radne aktivnosti i hobiji smanjuju rizik od razvoja Alzheimerove bolesti, a istraživanja daju zaključiti da osobe koje tokom života stimuliraju svoj um imaju 35- 40% manji rizik da će im se pojaviti Alzheimerova bolest. Učenje stranog jezika dobar je način da se potakne kognitivni rad, a korištenje pjesama u tečaju stranog jezika pokazalo se kao vrlo dobra tehnika koja pomaže da se jezik učinkovitije usvoji, a polaznicima usto povećava dobrobit i opuštenost. Klinika za psihijatriju Vrapče uključila se stoga u Erasmus+ edukativni projekt koji vodi Alzheimer Hellas, međunarodni konzorcij okupljen s ciljem stvaranja programa učenja engleskog uz pomoć engleskih pjesama za osobe s MCI, kako bi se prevenirala progresija simptoma, smanjili simptomi depresije i adresirala usamljenost. Izradili smo za nastavnike e-learning materijale i metodički vodič na hrvatskom jeziku i ponudit ćemo im besplatnu edukaciju u mjesecima koji dolaze. Posterom ćemo prikazati rezultate dviju pilot grupa održanih u Klinici za psihijatriju Vrapče tokom proljeća i ljeta 2022. godine, prenijeti iskustva edukatora i učenika u zlatnim godinama, sumirati rezultate mjerenja kognitivnih funkcija, funkcioniranja i raspoloženja u osoba s MCI prije i nakon tečaja engleskog, te potaknuti sudionike kongresa da implementiraju našu nefarmakološku intervenciju za osobe s MCI ili početnom demencijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinika za psihijatriju Vrapče,
Sveučilište u Zagrebu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

(Alzheimer Hellas) Radić, Krešimir; Žakić Milas, Danijela; Novosel, Dora; Crnoja, Nina; Uzun, Suzana; Kozumplik, Oliver; Christakidou, Alexandra; Makri, Marina; Mimica, Ninoslav
Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem // Neurologia Croatica 71 (Suppl. 3) / Šimić, Goran ; Mimica, Ninoslav (ur.).
Zagreb: Denona, 2022. str. 69-69 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
(Alzheimer Hellas) (Alzheimer Hellas) Radić, K., Žakić Milas, D., Novosel, D., Crnoja, N., Uzun, S., Kozumplik, O., Christakidou, A., Makri, M. & Mimica, N. (2022) Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem. U: Šimić, G. & Mimica, N. (ur.)Neurologia Croatica 71 (Suppl. 3).
@article{article, author = {Radi\'{c}, Kre\v{s}imir and \v{Z}aki\'{c} Milas, Danijela and Novosel, Dora and Crnoja, Nina and Uzun, Suzana and Kozumplik, Oliver and Christakidou, Alexandra and Makri, Marina and Mimica, Ninoslav}, year = {2022}, pages = {69-69}, keywords = {kognitivna stimulacija, inovativni te\v{c}aj stranog jezika, evergrini, blago kognitivno o\v{s}te\'{c}enje, edukacija}, title = {U\v{c}enje engleskog uz pomo\'{c} pjesama blagotvorno utje\v{c}e na kogniciju i raspolo\v{z}enje u osoba s blagim kognitivnim poreme\'{c}ajem}, keyword = {kognitivna stimulacija, inovativni te\v{c}aj stranog jezika, evergrini, blago kognitivno o\v{s}te\'{c}enje, edukacija}, publisher = {Denona}, publisherplace = {Supetar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Radi\'{c}, Kre\v{s}imir and \v{Z}aki\'{c} Milas, Danijela and Novosel, Dora and Crnoja, Nina and Uzun, Suzana and Kozumplik, Oliver and Christakidou, Alexandra and Makri, Marina and Mimica, Ninoslav}, year = {2022}, pages = {69-69}, keywords = {cognitive stimulation, innovative foreign language course, evergreens, mild cognitive impairment, education}, title = {Learning English with the help of songs has a beneficial effect on cognition and mood in persons with mild cognitive impairment}, keyword = {cognitive stimulation, innovative foreign language course, evergreens, mild cognitive impairment, education}, publisher = {Denona}, publisherplace = {Supetar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font