Pregled bibliografske jedinice broj: 1266754
Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem
Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem // Neurologia Croatica 71 (Suppl. 3) / Šimić, Goran ; Mimica, Ninoslav (ur.).
Zagreb: Denona, 2022. str. 69-69 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1266754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje engleskog uz pomoć pjesama blagotvorno utječe na kogniciju
i raspoloženje u osoba s blagim kognitivnim poremećajem
(Learning English with the help of songs has a beneficial effect on
cognition and mood in persons with mild cognitive impairment)
Autori
Radić, Krešimir ; Žakić Milas, Danijela ; Novosel, Dora ; Crnoja, Nina ; Uzun, Suzana ; Kozumplik, Oliver ; Christakidou, Alexandra ; Makri, Marina ; Mimica, Ninoslav
Kolaboracija
Alzheimer Hellas
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Neurologia Croatica 71 (Suppl. 3)
/ Šimić, Goran ; Mimica, Ninoslav - Zagreb : Denona, 2022, 69-69
Skup
Hrvatski kongres o Alzheimerovoj bolesti (CROCAD-22) s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Supetar, Hrvatska, 05.10.2022. - 08.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kognitivna stimulacija ; inovativni tečaj stranog jezika ; evergrini ; blago kognitivno oštećenje ; edukacija
(cognitive stimulation ; innovative foreign language course ; evergreens ; mild cognitive impairment ; education)
Sažetak
Osobe starije životne dobi s blagim kognitivnim poremećajem (MCI) imaju jasne kognitivne promjene, ali nemaju još kriterije za dijagnozu demencije. MCI označava početak znakova neurodegenerativnih promjena koje mogu napredovati u demenciju, što se svake godine i dogodi u <15% osoba s MCI. Obrazovanje, radne aktivnosti i hobiji smanjuju rizik od razvoja Alzheimerove bolesti, a istraživanja daju zaključiti da osobe koje tokom života stimuliraju svoj um imaju 35- 40% manji rizik da će im se pojaviti Alzheimerova bolest. Učenje stranog jezika dobar je način da se potakne kognitivni rad, a korištenje pjesama u tečaju stranog jezika pokazalo se kao vrlo dobra tehnika koja pomaže da se jezik učinkovitije usvoji, a polaznicima usto povećava dobrobit i opuštenost. Klinika za psihijatriju Vrapče uključila se stoga u Erasmus+ edukativni projekt koji vodi Alzheimer Hellas, međunarodni konzorcij okupljen s ciljem stvaranja programa učenja engleskog uz pomoć engleskih pjesama za osobe s MCI, kako bi se prevenirala progresija simptoma, smanjili simptomi depresije i adresirala usamljenost. Izradili smo za nastavnike e-learning materijale i metodički vodič na hrvatskom jeziku i ponudit ćemo im besplatnu edukaciju u mjesecima koji dolaze. Posterom ćemo prikazati rezultate dviju pilot grupa održanih u Klinici za psihijatriju Vrapče tokom proljeća i ljeta 2022. godine, prenijeti iskustva edukatora i učenika u zlatnim godinama, sumirati rezultate mjerenja kognitivnih funkcija, funkcioniranja i raspoloženja u osoba s MCI prije i nakon tečaja engleskog, te potaknuti sudionike kongresa da implementiraju našu nefarmakološku intervenciju za osobe s MCI ili početnom demencijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinika za psihijatriju Vrapče,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Ninoslav Mimica
(autor)
Oliver Kozumplik
(autor)
Suzana Uzun
(autor)
Danijela Žakić Milas
(autor)