Pregled bibliografske jedinice broj: 1266748
Hrvatska nastava u inozemstvu – važnost, izazovi i potrebe
Hrvatska nastava u inozemstvu – važnost, izazovi i potrebe // Hrvatska nastava u inozemstvu – važnost, izazovi i potrebe / Bušljeta Kardum, Rona (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 26-26 (predavanje, recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1266748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska nastava u inozemstvu – važnost, izazovi i
potrebe
(Challenges of creating curricula and educational
values)
Autori
Brković, Vjera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Hrvatska nastava u inozemstvu – važnost, izazovi i potrebe
/ Bušljeta Kardum, Rona - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 26-26
Skup
Hrvatska nastava u inozemstvu – važnost, izazovi i potrebe
Mjesto i datum
Online ; Zagreb, Hrvatska, 29.04.2023. - 30.04.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
kurikulum, odgojno-obrazovne vrijednosti, nasljeđe, povijesno-društvena uvjetovanost
(curriculum, educational values, heritage, historical and social conditioning)
Sažetak
Polazeći od konteksta suvremenog društva, u okviru kojeg dolazi do pojave novih tendencija u odgoju i obrazovanju koje su često pred proturječnim izazovima, ističe se nužnost odgojne uloge škole te se nameće pitanje „kako i na koji način odgajati mlade“. Nasljeđe i povijesno-društvena uvjetovanost mogu dati odgovor na ovo pitanje s naglaskom obrazovni sustav i odgojnu dimenziju nastave. Nastavnici moraju tražiti u vrijednostima koje su trajne i povezane sa sadržajem predmeta koji poučavaju. Od nastavnika se očekuje promišljanje o tim vrijednostima i dugoročnim odgojno-obrazovnim ciljevima koji moraju biti naglašeni u poučavanju. Istovremeno se učenike uči da sačuvaju vlastiti nacionalni identitet, cijene i čuvaju svoju kulturnu i duhovnu baštinu, ali poštuju različitost. Izazovi izrade kurikuluma u tome su da se uspostavi ravnoteža kako se ne bi samo pretjerano stavljao naglasak na generičke ishode i razvoj vještina, a „bježalo se od sadržaja“. U izradi kurikuluma važno je voditi računa o propisanom sadržaju koji uvelike može utjecati na razvoj stavova i vrijednosti kod mladih naraštaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest