Pregled bibliografske jedinice broj: 1266732
Uloga odgajatelja u kreiranju okruženja za razvoj znanstvene pismenosti
Uloga odgajatelja u kreiranju okruženja za razvoj znanstvene pismenosti, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1266732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgajatelja u kreiranju okruženja za razvoj
znanstvene pismenosti
(The role of educators in creating an environment for
the development of scientific literacy)
Autori
Šušnjar, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
08.09
Godina
2019
Stranica
46
Mentor
Blanuša Trošelj, Danijela
Ključne riječi
okruženje, istraživačke aktivnosti, znanost, znanstvena pismenost, uloga odgajatelja
(environment, research activities, science, scientific literacy, the role of educator)
Sažetak
Djeca od najranije dobi istražuju sve što se nalazi oko njih te žele upoznati i razumjeti svijet oko sebe. Znatiželja je glavni pokretač dječjeg istraživanja putem kojeg djeca stvaraju različita znanja i iskustva u svom neposrednom okruženju te ga na taj način upoznaju. Dječje istraživanje osim što omogućuje djeci upoznavanje svojeg okruženja, također omogućuje im da istražujući stvaraju nova iskustva koja utječu na razvoj njihovog mozga. Važnu ulogu ovdje ima odgajatelj koji uređuje djetetovo okruženje te na taj način utječe na djetetov proces učenja i istraživanja znanosti. U ovom radu dati će se teorijski pregled suvremenog shvaćanja pojma znanstvene pismenosti i dječjih istraživačkih aktivnosti kao i uloge odgajatelja u poticanju istog. Također kvalitativnom metodologijom ispitati će se kako odgajatelji vide znanstvenu pismenost u vrtiću i svoju ulogu u kreiranju okruženja za njezin razvoj. Za potrebe istraživanja korišten je polustrukturirani intervju. Uzorak čini pet odgajateljica te su podaci dobiveni provedenim intervjuom koji se sadržavao od deset pitanja. Rezultati pokazuju kako je znanstvena pismenost još relativno nepoznat pojam odgajateljima te upućuje na problem nedovoljne edukacije na ovu temu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)