Pregled bibliografske jedinice broj: 1266677
Kršćanske i univerzalne vrijednosti u dječjim književnim radovima Susreti hrvatskoga dječjega duhovnoga stvaralaštva „Stjepan Kranjčić“ 2012. – 2021.
Kršćanske i univerzalne vrijednosti u dječjim književnim radovima Susreti hrvatskoga dječjega duhovnoga stvaralaštva „Stjepan Kranjčić“ 2012. – 2021. // Bogoslovska smotra, 92 (2022), 4; 749-765 doi:10.53745/bs (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1266677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kršćanske i univerzalne vrijednosti
u dječjim književnim radovima
Susreti hrvatskoga dječjega duhovnoga stvaralaštva
„Stjepan Kranjčić“ 2012. – 2021.
(CHRISTIAN AND UNIVERSAL VALUES
IN CHILDREN´S LITERARY WORKS
ASSEMBLY OF CROATIAN CHILDREN´S SPIRITUAL
CREATIVITY
“STJEPAN KRANJČIĆ” 2012 – 2021)
Autori
Burai, Renata ; Baran, Tanja
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 92
(2022), 4;
749-765
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
„Dječji Kranjčić“, dječji literarni radovi, kršćanske i univerzalne vrednote, odgoj za vrijednosti, škola, udruga.
("Children's Kranjčić", children's literary works, Christian and universal values, education for values, school, association)
Sažetak
Ovo istraživanje donosi sintezu iskazanih vrijednosti tekstova hrvatskih osnovnoškolaca u literarnim radovima poezije, proze i igrokaza na natječaju za književno i likovno stvaralaštvo učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj pod nazivom Susreti hrvatskoga dječjega duhovnoga stvaralaštva „Stjepan Kranjčić“ skraćeno nazvan „Dječji Kranjčić“. Analizirane su vrijednosti u prvih deset zbornika najuspjelijih radova natječaja (2012. – 2021.). Provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza podataka. Za potrebe kvantitativne analize vrijednosti rabljen je protokol koji je sadržavao sedam klasificiranih kategorija vrijednosti i njihove potkategorije. U postupku obrade podatka kvantitativnom analizom rabile su se statističke procedure određivanja frekvencija i postotaka, utvrđen je broj objavljenih dječjih književnih radova u svih deset zbornika prema godini objavljivanja, kao i zastupljenost kršćanskih i univerzalnih vrijednosti u dječjem literarnom radu te učestalost pojedinih vrijednosti u potkategorijama. Kvalitativnom analizom sadržaja dječjega književnog stvaralaštva identificirane su vrijednosti koje se promoviraju u trima navedenim književnim rodovima. Na uzorku od 599 objavljenih radova (poezija 270, proza 275, drama – igrokaz 54), zaključuje se da su osnovnoškolci najviše iskazali duhovne vrijednosti poput pobožnosti i svetosti te istinske vjere, što potvrđuje istraživačku hipotezu, dok su na drugom mjestu preferirane univerzalne vrijednosti: ljubav, obitelj, domovina, dobrota. Istraživanje upućuje na odličan primjer suradnje škole i udruge, koji djelujući zajedno mogu imati iznimnu ulogu u razvoju pozitivnih vrijednosti u odgoju hrvatske mladeži.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus