Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1266568

Kako grme frazemi? (frazemi u govoru srednjoškolaca)


Grba, Petra; Sokač, Maja
Kako grme frazemi? (frazemi u govoru srednjoškolaca) // International Symposium 12th Intercontinental Dialogue on Phraseology: Creativity, Interdiscursitivity, Multimodality: Lexis, Phraseology and Beyond (Book of Abstracts)
Bialystok: International Centre for Phraseological and Paremiological Research, University of Bialystok, Poland, 2022. str. 26-28 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1266568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako grme frazemi? (frazemi u govoru srednjoškolaca)
(How Do Phrasemes Thunder? (Phrases in the Speech of High School Students))

Autori
Grba, Petra ; Sokač, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
International Symposium 12th Intercontinental Dialogue on Phraseology: Creativity, Interdiscursitivity, Multimodality: Lexis, Phraseology and Beyond (Book of Abstracts) / - Bialystok : International Centre for Phraseological and Paremiological Research, University of Bialystok, Poland, 2022, 26-28

Skup
Nternational Symposium 12th Intercontinental Dialogue on Phraseology: Creativity, Interdiscursitivity, Multimodality: Lexis, Phraseology and Beyond

Mjesto i datum
Online ; Slavonski Brod, Hrvatska, 14.04.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
digitalno okruženje, frazemi, popularna kultura, žargon, žargonizmi
(digital environment, idioms, popular culture, jargon, jargonisms)

Sažetak
Radom se prikazuju mijene u jeziku mladih koje su posljedica utjecaja društvenih mreža i popularne kulture, ali i otvorenosti mladih prema stranim utjecajima. Promjene koje su uočene dokazat će se na prikupljenom korpusu žargonizama koji je organiziran u Rječniku žargona karlovačkih i dugoreških srednjoškolaca iz 2021. godine. Žargonizmi pokazuju jezičnu kreativnost govornika, mogućnost spontanog izražavanja i maštovitost. Posebna će se pozornost dati specifičnim izrazima koji dokazuju širenje semantičkoga polja leksema te će se izdvojiti frazemi i ostale sveze riječi u kojima se događa pomak u značenju (primjerice “kako grmi”, “kako vozi”, “side eye”, “žurka u glavi”, “sad si ga slomio” itd.). Analizirani korpus pokazuje da se, uz sveprisutne anglizme, uočava sve češća pojavnost srbizama koji ukazuju na promjenu u percipiranju takvih leksema – od nekada nepoželjnih koji su se purističkim tendencijama naprasno izbacivali iz hrvatskoga standardnog jezika do leksema koji su danas među mlađom skupinom govornika odraz pomodnosti kako na društvenim mrežama, tako i u njihovoj svakodnevnoj komunikaciji – uživo i/ili online. Promjene su ponajviše vidljive na tvorbenoj i leksičkoj jezičnoj razini, ali ponekad se preuzimaju i gotove sveze riječi pa i frazemi. Najčešći su načini nastajanja žargonizama metaforizacija i preuzimanje cijelih leksema sa značenjima koja se najčešće šire. Ovim će se radom doprinijeti sociolingvističkim istraživanjima novijih pojavnosti u jeziku i dokazati kako je žargon itekako zanimljiv za lingvistička promišljanja i pridonosi jezičnome bogatstvu, s naglaskom na status jezika u digitalnome okruženju koje svakako pospješuje i ubrzava dinamiku jezičnih mijena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Sokač (autor)

Avatar Url Petra Grba (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Grba, Petra; Sokač, Maja
Kako grme frazemi? (frazemi u govoru srednjoškolaca) // International Symposium 12th Intercontinental Dialogue on Phraseology: Creativity, Interdiscursitivity, Multimodality: Lexis, Phraseology and Beyond (Book of Abstracts)
Bialystok: International Centre for Phraseological and Paremiological Research, University of Bialystok, Poland, 2022. str. 26-28 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
Grba, P. & Sokač, M. (2022) Kako grme frazemi? (frazemi u govoru srednjoškolaca). U: International Symposium 12th Intercontinental Dialogue on Phraseology: Creativity, Interdiscursitivity, Multimodality: Lexis, Phraseology and Beyond (Book of Abstracts).
@article{article, author = {Grba, Petra and Soka\v{c}, Maja}, year = {2022}, pages = {26-28}, keywords = {digitalno okru\v{z}enje, frazemi, popularna kultura, \v{z}argon, \v{z}argonizmi}, title = {Kako grme frazemi? (frazemi u govoru srednjo\v{s}kolaca)}, keyword = {digitalno okru\v{z}enje, frazemi, popularna kultura, \v{z}argon, \v{z}argonizmi}, publisher = {International Centre for Phraseological and Paremiological Research, University of Bialystok, Poland}, publisherplace = {online ; Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Grba, Petra and Soka\v{c}, Maja}, year = {2022}, pages = {26-28}, keywords = {digital environment, idioms, popular culture, jargon, jargonisms}, title = {How Do Phrasemes Thunder? (Phrases in the Speech of High School Students)}, keyword = {digital environment, idioms, popular culture, jargon, jargonisms}, publisher = {International Centre for Phraseological and Paremiological Research, University of Bialystok, Poland}, publisherplace = {online ; Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font