Pregled bibliografske jedinice broj: 1266491
Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi
Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim učenicima u razrednoj nastavi // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić Renata, Bogatić Katarina, Gazibara Senka, Pejaković Sara, Simel Sanja, Nagy Varga Aniko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 159-168 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1266491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje darovitosti i rad s darovitim
učenicima u razrednoj nastavi
(Identifying giftedness and working with gifted
children in elementary school)
Autori
Sanela Mužar Horvat
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić Renata, Bogatić Katarina, Gazibara Senka, Pejaković Sara, Simel Sanja, Nagy Varga Aniko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 159-168
ISBN
978-953-314-092-6
Skup
1) Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije, Osijek, 27.- 28. listopad 2016., Filozofski fakultet Osijek.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.10.2016. - 27.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
darovitost, kreativnost, prepoznavanje darovitosti, oblici rada s darovitim učenicima
(talent, creativity, talent recognition, forms of work with gifted students)
Sažetak
Darovitost, talentiranost i kreativnost kao pojmovi nisu isti, a često se poistovjećuju. Razlikovanje tih pojmova doprinosi boljoj identifikaciji darovitih učenika i kvalitetnijem rada s njima. Prema nekim autorima, darovitost je visoka opća intelektualna sposobnost, a prema drugima, darovitost je produktivno kreativna sposobnost, što govori da nema jedinstvene, opće prihvatljive definicije darovitosti. Kriteriji koji se vežu uz darovitost su najčešće intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti gdje se kreativnost opaža kao znatiželja, mašta i inteligencija za područje interesa djeteta. Međutim, praksa je pokazala da robovati stereotipima ne treba, osobito kad je u pitanju prepoznavanje darovitih i rad s darovitim učenicima mlađe školske dobi. U tom periodu učitelj budno prati i kritički razmatra vlastite opservacije o mogućim darovitim učenicima. Uzima u obzir i mišljenja učenika, roditelja, drugih nastavnika i stručnih suradnika te daje dobru podlogu procesu identifikacije darovitih učenika prije prelaska u više razrede školovanja, ne zanemarujući i mogućnost akceleracije. Stoga je cilj ovoga rada istražiti načine prepoznavanja darovitih učenika u razrednoj nastavi i oblike rada s njima. U tu je svrhu konstruiran anketni upitnik koji je proveden na Aktivu nastavnika razredne nastave, koji je obuhvatio 15 nastavnika, učitelja razredne nastave. Dobiveni rezultati su grupirani u 4 skupine (1.- 4. razred), iz kojih je razvidno da se unutar različite dobi primjenjuju različiti načini praćenja djece. Učitelji izdvajaju procjene praćenja djeteta dobivene iz predškolske ustanove, procjene zrelosti djeteta za polazak u školu, igre i privikavanje na školski život, ponude različitih izbornih i dodatnih programa, uključenost u izvanškolske aktivnosti. Od trećeg se razreda navode i testovi koje provode stručni suradnici te nalazi drugih stručnjaka. Nastavnici su posebno istaknuli elemente praćenja koji kod učenika potiču želju da nauči više i bolje, te bogato okružje učenja, različite metode i strategije učenja i poučavanja te individualizaciju nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija