Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1266429

Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije


Kramar, Martina
Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije // Zbornik radova 2. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. 77, 14 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1266429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije
(An analysis of German Language subject curriculum for primary education in the Republic of Croatia in terms of intercultural competence)

Autori
Kramar, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 2. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022

Skup
2. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
analiza kurikula ; međukulturna kompetencija ; odgojno-obrazovni ciljevi ; strani jezici ; vrednovanje
(content analysis ; curriculum analysis ; educational outcomes ; foreign languages ; intercultural competence)

Sažetak
U fokusu ovoga rada analiza je Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: Kurikulum za nastavni predmet Njemački jezik) iz 2019. godine, i to program za prvi strani jezik od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole. Temeljni je cilj rada prikazati kvalitativnu analizu sadržaja Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik (2019) vezanu uz implementaciju međukulturne kompetencije u trima kategorijama: (1) Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja, (2) Odgojno-obrazovni ishodi te (3) Vrednovanje. Kurikulum za nastavni predmet Njemački jezik donesen je 2019. godine Odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja, a njegov prethodnik Nastavni program za Njemački jezik kao integralni dio Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu datira iz 2006. godine. Uvodni dio rada obuhvaća međunarodne modele međukulturne kompetencije prema Erll i Gymnich (2007) te drugim autoricama i autorima, temeljne definicije kurikula i prikaz europskih dokumenata vezanih uz razvoj kurikula za strane jezike. Rezultati kvalitativne analize sadržaja Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik (2019) u Republici Hrvatskoj pokazuju da je poticanje međukulturnih znanja i vještina zastupljeno i pobliže definirano u kategorijama (1) Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja te (2) Odgojno-obrazovni ishodi. U kategoriji (3) Vrednovanje moguće je identificirati evaluaciju odgojno-obrazovnih ishoda koji se odnose na znanja o vlastitoj kulturi i drugim kulturama te na vještine međukulturnog ophođenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Martina Kramar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hub.ufzg.hr

Poveznice na istraživačke podatke:

hub.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kramar, Martina
Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije // Zbornik radova 2. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. 77, 14 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kramar, M. (2022) Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije. U: Zbornik radova 2. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević.
@article{article, author = {Kramar, Martina}, year = {2022}, pages = {14}, chapter = {77}, keywords = {analiza kurikula, me\djukulturna kompetencija, odgojno-obrazovni ciljevi, strani jezici, vrednovanje}, title = {Analiza kurikula od prvoga do \v{c}etvrtog razreda osnovne \v{s}kole za nastavni predmet Njema\v{c}ki jezik u Republici Hrvatskoj s gledi\v{s}ta me\djukulturne kompetencije}, keyword = {analiza kurikula, me\djukulturna kompetencija, odgojno-obrazovni ciljevi, strani jezici, vrednovanje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {77} }
@article{article, author = {Kramar, Martina}, year = {2022}, pages = {14}, chapter = {77}, keywords = {content analysis, curriculum analysis, educational outcomes, foreign languages, intercultural competence}, title = {An analysis of German Language subject curriculum for primary education in the Republic of Croatia in terms of intercultural competence}, keyword = {content analysis, curriculum analysis, educational outcomes, foreign languages, intercultural competence}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska}, chapternumber = {77} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font