Pregled bibliografske jedinice broj: 1266409
Važnost informiranosti učitelja razredne nastave i studenata učiteljskog studija o šećernoj bolesti
Važnost informiranosti učitelja razredne nastave i studenata učiteljskog studija o šećernoj bolesti // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 6. (2022), 6.; 65-88 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1266409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost informiranosti učitelja razredne nastave i
studenata učiteljskog studija o šećernoj bolesti
(The importance of informing teachers and teacher
education students about diabetes)
Autori
Pejičić, Marija ; Kišmartin, Marija ; Popović, Željko ; Bogut, Irella
Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 6.
(2022), 6.;
65-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
diabetes mellitus, djeca mlađe školske dobi, inzulinska terapija, simptomi dijabetesa
(children of younger school age, diabetes mellitus, insulin therapy, symptoms of diabetes)
Sažetak
Značajan porast učestalosti šećerne bolesti u učeničkoj populaciji u posljednjem desetljeću nameće nužnost edukacije učitelja i studenata učiteljskih studija o ovoj bolesti, načinima njenog kontroliranja i važnim postupcima u liječenju (davanje inzulinske terapije, mjerenje šećera i davanje injekcije glukagona u slučaju teške hipoglikemije ili inzulinske kome). Zbog navedenog, provedeno je istraživanje koliko su učitelji razredne nastave i studenti učiteljskog studija informirani o šećernoj bolesti te su dane preporuke za bolju informiranost i educiranost o istoj. Istraživanje je obuhvatilo 110 sudionika koji su popunili anketu. Gotovo svi sudionici prepoznaju drugi naziv za dijabetes, znaju da od dijabetesa mogu oboljeti djeca i odrasli, informirani su o prepoznatljivim simptomima dijabetesa, znaju da je inzulin hormon gušterače, kolike trebaju biti normalne vrijednosti glukoze u krvi prije i nakon obroka. Veliki broj sudionika prepoznaje oralne hipoglikemike kao tablete za liječenje šećerne bolesti tipa 2. Rezultati pokazuju kako su sudionici slabije upoznati s pojmom hiperglikemije za razliku od hipoglikemije. Od izuzetne je važnosti da učitelj razumije značenje i razliku između hiperglikemije i hipoglikemije, kako bi mogao prepoznati simptome koji se javljaju kod pojedinog stanja te da može pružiti odgovarajuću pomoć učeniku oboljelom od dijabetesa. Rezultati su pokazali i slabo razlikovanje šećerne bolesti tipa 1 od šećerne bolesti tipa 2, kao i vrste terapije koja se uzima uz pojedini tip šećerne bolesti. Najviše oboljelih učenika boluje od dijabetesa tipa 1, stoga svaki učitelj treba biti upoznat s učenikovom individualnom inzulinskom terapijom, kao i svim vrstama pomagala pomoću kojih se inzulin primjenjuje. Ukoliko učenik nije sposoban samostalno uzeti terapiju, dužnost je učitelja pružiti odgovarajuću pomoć učeniku. Dobra informiranost o šećernoj bolesti i njezinim posljedicama, kao i provedene edukacije o istoj, smanjit će strah kod osoba koje pomažu oboljelom učeniku. Upravo su edukacija i informiranost ključni čimbenici za pomoć oboljelom učeniku koji se u školi treba osjećati prihvaćeno i sigurno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek