Pregled bibliografske jedinice broj: 1266377
Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije
Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije, 2022. (ostalo).
CROSBI ID: 1266377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza kurikula od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole za nastavni predmet Njemački jezik u Republici Hrvatskoj s gledišta međukulturne kompetencije
(An analysis of German Language subject curriculum for primary education in the Republic of Croatia in terms of intercultural competence)
Autori
Martina Kramar
Izvornik
Zbornik radova 2. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2022
Ključne riječi
analiza kurikula ; međukulturna kompetencija ; odgojno-obrazovni ciljevi ; strani jezici ; vrednovanje
(content analysis ; curriculum analysis ; educational outcomes ; foreign languages ; intercultural competence)
Sažetak
U fokusu ovoga rada analiza je Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: Kurikulum za nastavni predmet Njemački jezik) iz 2019. godine, i to program za prvi strani jezik od prvoga do četvrtog razreda osnovne škole. Temeljni je cilj rada prikazati kvalitativnu analizu sadržaja Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik (2019) vezanu uz implementaciju međukulturne kompetencije u trima kategorijama: (1) Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja, (2) Odgojno-obrazovni ishodi te (3) Vrednovanje. Kurikulum za nastavni predmet Njemački jezik donesen je 2019. godine Odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja, a njegov prethodnik Nastavni program za Njemački jezik kao integralni dio Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu datira iz 2006. godine. Uvodni dio rada obuhvaća međunarodne modele međukulturne kompetencije prema Erll i Gymnich (2007) te drugim autoricama i autorima, temeljne definicije kurikula i prikaz europskih dokumenata vezanih uz razvoj kurikula za strane jezike. Rezultati kvalitativne analize sadržaja Kurikuluma za nastavni predmet Njemački jezik (2019) u Republici Hrvatskoj pokazuju da je poticanje međukulturnih znanja i vještina zastupljeno i pobliže definirano u kategorijama (1) Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja te (2) Odgojno-obrazovni ishodi. U kategoriji (3) Vrednovanje moguće je identificirati evaluaciju odgojno-obrazovnih ishoda koji se odnose na znanja o vlastitoj kulturi i drugim kulturama te na vještine međukulturnog ophođenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA