Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1266056

Proširena stvarnost kao sredstvo prookolišne komunikacije: kvalitativno istraživanje o ranoj prihvaćenosti tehnologije


Buljat Raymond, Barbara
Proširena stvarnost kao sredstvo prookolišne komunikacije: kvalitativno istraživanje o ranoj prihvaćenosti tehnologije // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 2; 275-298 doi:10.32910/ep.74.2.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1266056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proširena stvarnost kao sredstvo prookolišne komunikacije: kvalitativno istraživanje o ranoj prihvaćenosti tehnologije
(Augmented Reality As Environmental Communication Tool: A Qualitative Research On The Early Technology Acceptance)

Autori
Buljat Raymond, Barbara

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 74 (2023), 2; 275-298

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
prookolišno ponašanje ; prookolišna komunikacija ; proširena stvarnost ; prihvaćenost tehnologije ; onečišćenje plastikom ; ponašanje potrošača ; okolišna politika ; nukanje
(pro-environmental behavior ; environmental communication ; augmented reality (AR) ; technology acceptance ; plastic pollution ; consumer behavior ; environmental policy ; nudge)

Sažetak
Onečišćenje plastikom rastući je globalni problem s negativnim ekološkim, zdravstvenim, ekonomskim i društvenim posljedicama. Iako su glavni uzrok tomu ljudske aktivnosti, motiviranje prookolišnog ponašanja nije jednostavno: komunikacija o ekološkim problemima nailazi na mnogo izazova jer su im uzroci i posljedice uglavnom vremenski i prostorno udaljeni, pa se pojedincima nije lako poistovjetiti s njima. Iako učinkovito, izlaganje ekološkim neprilikama može biti izazovno, skupocjeno ili pak opasno. Alternativno rješenje mogla bi biti tehnologija proširene stvarnosti (eng. Augmented Reality – AR) putem koje pojedinac može virtualno doživjeti neku ekološku štetu. Cilj je ovog istraživanja ispitati ranu prihvaćenost ovakvog načina prookolišne komunikacije među potencijalnim krajnjim korisnicima, pa je u tu svrhu provedeno kvalitativno istraživanje metodom fokus-grupe. Rezultati istraživanja pokazuju da proširena stvarnost ima potencijala da unaprijedi tradicionalne oblike prookolišne komunikacije i bude prihvaćena od potencijalnih krajnjih korisnika. Analiza rezultata također otkriva kako sama svijest o problemu nije dostatna za promjenu ponašanja, već velik utjecaj imaju i izvor informacije (osoba ili institucija koja odašilje poruku), društvene norme (mišljenja bliskih pojedinaca), okolišni propisi (poput cijene i dostupnosti određenih proizvoda) te situacijski faktori (poput sustava odvajanja otpada). Ograničenje ovog istraživanja jest mali uzorak, što je ujedno i kritika ovakvoj metodi prikupljanja podataka. Smjernice za buduća istraživanja uključuju veći uzorak te dodatno kvantitativno istraživanje u svrhu validacije rezultata. Ovo je prva studija o ranoj prihvaćenosti proširene stvarnosti kao sredstva prookolišne komunikacije i motiviranja individualnog „zelenog“ ponašanja, što je ujedno i znanstveni doprinos istraživanja. U radu su dane smjernice za izradu i implementaciju prookolišne komunikacijske strategije

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Barbara Buljat Raymond (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Buljat Raymond, Barbara
Proširena stvarnost kao sredstvo prookolišne komunikacije: kvalitativno istraživanje o ranoj prihvaćenosti tehnologije // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 2; 275-298 doi:10.32910/ep.74.2.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Buljat Raymond, B. (2023) Proširena stvarnost kao sredstvo prookolišne komunikacije: kvalitativno istraživanje o ranoj prihvaćenosti tehnologije. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2), 275-298 doi:10.32910/ep.74.2.5.
@article{article, author = {Buljat Raymond, Barbara}, year = {2023}, pages = {275-298}, DOI = {10.32910/ep.74.2.5}, keywords = {prookoli\v{s}no pona\v{s}anje, prookoli\v{s}na komunikacija, pro\v{s}irena stvarnost, prihva\'{c}enost tehnologije, one\v{c}i\v{s}\'{c}enje plastikom, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, okoli\v{s}na politika, nukanje}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, doi = {10.32910/ep.74.2.5}, volume = {74}, number = {2}, issn = {0424-7558}, title = {Pro\v{s}irena stvarnost kao sredstvo prookoli\v{s}ne komunikacije: kvalitativno istra\v{z}ivanje o ranoj prihva\'{c}enosti tehnologije}, keyword = {prookoli\v{s}no pona\v{s}anje, prookoli\v{s}na komunikacija, pro\v{s}irena stvarnost, prihva\'{c}enost tehnologije, one\v{c}i\v{s}\'{c}enje plastikom, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, okoli\v{s}na politika, nukanje} }
@article{article, author = {Buljat Raymond, Barbara}, year = {2023}, pages = {275-298}, DOI = {10.32910/ep.74.2.5}, keywords = {pro-environmental behavior, environmental communication, augmented reality (AR), technology acceptance, plastic pollution, consumer behavior, environmental policy, nudge}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, doi = {10.32910/ep.74.2.5}, volume = {74}, number = {2}, issn = {0424-7558}, title = {Augmented Reality As Environmental Communication Tool: A Qualitative Research On The Early Technology Acceptance}, keyword = {pro-environmental behavior, environmental communication, augmented reality (AR), technology acceptance, plastic pollution, consumer behavior, environmental policy, nudge} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font