Pregled bibliografske jedinice broj: 1265670
Cyberbullying u novom normalnom vremenu: globalna i regionalna perspektiva
Cyberbullying u novom normalnom vremenu: globalna i regionalna perspektiva // Dijete u fokusu - multidisciplinarni pristup. / Begić, Anita ; Krišto, Ilija (ur.).
Mostar: Sveučilište u Mostaru, 2022. str. 11-31 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1265670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cyberbullying u novom normalnom vremenu: globalna i regionalna perspektiva
(Cyberbullying in the new normal: a global and regional perspective)
Autori
Kovčo Vukadin, Irma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete u fokusu - multidisciplinarni pristup.
/ Begić, Anita ; Krišto, Ilija - Mostar : Sveučilište u Mostaru, 2022, 11-31
ISBN
978-9958-16-223-7
Skup
Druga međunarodna znanstvena konferencija "Dijete u fokusu - multidisciplinarni pristup"
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 07.10.2021. - 08.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cyberbullying, djeca, pandemija Covid-19
(cyberbullying, children, Covid-19 pandemic)
Sažetak
Pandemija uzrokovana koronavirusom (Covid-19) bitno je utjecala na živote ljudi diljem svijeta. U odgovorima na svjetskoj razini vrlo su brzo prepoznate određene skupine koje spadaju u tzv. ranjive skupine, za koje se smatra da iziskuju posebnu pozornost u smislu pažljiva promišljanja anti-pandemijskih mjera i njihovih negativnih posljedica. djeca čine jednu od tih ranjivih skupina pa se velika pozornost posvećuje utjecaju antipandemijskih mjera na djecu, posebice na jedno od važnijih konvencijskih prava djece – na život bez nasilja. Cyberbullying predstavlja jedan od oblika nasilja prema djeci koji je važan globalni problem. život djece diljem svijeta u pandemijskim je uvjetima života (posebice u razdobljima lockdowna) u veliku opsegu „preusmjeren“ u online prostor, kako zbog obrazovnih potreba tako i zbog zadovoljavanja drugih potreba djece (npr. druženja i zabave). Činjenica veće količine dnevnoga korištenja različitih online sadržaja i formata navela je brojne znanstvenike, stručnjake i praktičare na razmišljanje o povećanim rizicima od različitih oblika online viktimizacije kojima su djeca izložena u online prostoru, unutar kojega važno mjesto pripada i cyberbullyingu. Ciljevi su ovoga rada kritički osvrt na samu konceptualizaciju pojma (kako na globalnoj tako i na regionalnoj razini), prikaz metodoloških izazova u prevalencijskim i znanstvenim istraživanjima problema kao i osvrt na aktualne spoznaje u odnosu na ovu temu u kontekstu pandemijskih uvjeta življenja. Zaključno se tvrdi kako ne postoji općeprihvaćena definicija cyberbullyinga što bitno otežava postojanje usporedivih podataka o opsegu problema i posljedično utječe na istraživanja korelata cyberbullyinga te na kreiranje specifičnih politika, strategija i intervencija za njegovo suzbijanje i prevenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Irma Kovčo Vukadin
(autor)