Pregled bibliografske jedinice broj: 1265596
Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa?
Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa? // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 395-414
CROSBI ID: 1265596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati
pokušaj ili održiva praksa?
(Online collaborative action research: creative
attempt or sustainable practice?)
Autori
Filipov, Mia ; Mikulić, Katarina ; Mustač, Lucija ; Siladić, Ivona ; Šteković, Tea ; Šveger, Ena ; Užarević, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Raspon stranica
395-414
ISBN
978-953-361-080-1
Ključne riječi
istraživanje sa studentima ; metodologija pedagogijskih istraživanja ; suradničko akcijsko istraživanje ; visokoškolska nastava
(collaborative action research ; higher education teaching ; methodology of pedagogical research ; research with students)
Sažetak
Uslijed pandemije koronavirusa sveučilišna je nastava u velikoj mjeri preseljena u online sferu. To je zahtijevalo pronalazak novih metodičkih rješenja koja će osigurati kontinuitet učenja studenata. U okviru nastave iz kolegija Metodologija pedagogijskih istraživanja opredijelili smo se poučiti studente kako provesti suradničko akcijsko istraživanje online. Budući da su izvođači kolegija usporedno s nastavom provodili i akcijsku fazu istraživačkog projekta „Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području“ (IP- 2018-01-8363), studentska su istraživanja tematski povezana s njom. Studentska su istraživanja bila dijelom hijerarhijski višega suradničkog akcijskog istraživanja, u kojemu su sudjelovali s asistenticom. Osnovni ciljevi toga istraživanja bili su osposobiti studente za: (1) analizu i komentiranje nastave kao temeljnih kompetencija školskih pedagoga i (2) za postavljanje i provedbu akcijskog istraživanja te za pisanje znanstvenog izvještaja o akcijskome istraživanju. Podaci su prikupljani tijekom sinkrone i asinkrone online komunikacije s jednom studentskom skupinom tijekom ljetnoga semestra akademske godine 2020./2021., a na kraju istraživanja proveden je otvoreni standardizirani intervju kako bi se doznalo studentsko viđenje zajedničkoga procesa učenja i izvanredne online nastave koja je usmjerena na razvijanje važnih kompetencija za njihovu buduću praksu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da studentice ovakav način suradničkog online učenja i provedbu akcijskog istraživanja smatraju vrlo vrijednim jer su usko povezani s njihovom budućom profesionalnom praksom, a važnom smatraju i svoju aktivnu uključenost u nastavu. Studentice su istaknule i osnovni nedostatak takve nastave: sve aktivnosti učenja provedene su isključivo online, bez mogućnosti neposrednog upoznavanja konteksta istraživanja i angažiranijeg praćenja procesa promjena u praksi. Naše istraživanje ukazuje na važnost održavanja sinkrone online nastave u uvjetima pandemije koja, iako je ograničena različitim komunikacijskim i materijalnim barijerama, i dalje može pridonijeti uspješnom učenju studenata. Suradnička akcijska istraživanja iznimno su važna za odgojno-obrazovnu stvarnost jer su usmjerena na recipročno učenje subjekata istraživačkog procesa prilikom aktivnih nastojanja izmjene postojećih praksi i izgradnje novih znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek