Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1265596

Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa?


Filipov, Mia; Mikulić, Katarina; Mustač, Lucija; Siladić, Ivona; Šteković, Tea; Šveger, Ena; Užarević, Đurđica
Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa? // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 395-414


CROSBI ID: 1265596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa?
(Online collaborative action research: creative attempt or sustainable practice?)

Autori
Filipov, Mia ; Mikulić, Katarina ; Mustač, Lucija ; Siladić, Ivona ; Šteković, Tea ; Šveger, Ena ; Užarević, Đurđica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?

Urednik/ci
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2022

Raspon stranica
395-414

ISBN
978-953-361-080-1

Ključne riječi
istraživanje sa studentima ; metodologija pedagogijskih istraživanja ; suradničko akcijsko istraživanje ; visokoškolska nastava
(collaborative action research ; higher education teaching ; methodology of pedagogical research ; research with students)

Sažetak
Uslijed pandemije koronavirusa sveučilišna je nastava u velikoj mjeri preseljena u online sferu. To je zahtijevalo pronalazak novih metodičkih rješenja koja će osigurati kontinuitet učenja studenata. U okviru nastave iz kolegija Metodologija pedagogijskih istraživanja opredijelili smo se poučiti studente kako provesti suradničko akcijsko istraživanje online. Budući da su izvođači kolegija usporedno s nastavom provodili i akcijsku fazu istraživačkog projekta „Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području“ (IP- 2018-01-8363), studentska su istraživanja tematski povezana s njom. Studentska su istraživanja bila dijelom hijerarhijski višega suradničkog akcijskog istraživanja, u kojemu su sudjelovali s asistenticom. Osnovni ciljevi toga istraživanja bili su osposobiti studente za: (1) analizu i komentiranje nastave kao temeljnih kompetencija školskih pedagoga i (2) za postavljanje i provedbu akcijskog istraživanja te za pisanje znanstvenog izvještaja o akcijskome istraživanju. Podaci su prikupljani tijekom sinkrone i asinkrone online komunikacije s jednom studentskom skupinom tijekom ljetnoga semestra akademske godine 2020./2021., a na kraju istraživanja proveden je otvoreni standardizirani intervju kako bi se doznalo studentsko viđenje zajedničkoga procesa učenja i izvanredne online nastave koja je usmjerena na razvijanje važnih kompetencija za njihovu buduću praksu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da studentice ovakav način suradničkog online učenja i provedbu akcijskog istraživanja smatraju vrlo vrijednim jer su usko povezani s njihovom budućom profesionalnom praksom, a važnom smatraju i svoju aktivnu uključenost u nastavu. Studentice su istaknule i osnovni nedostatak takve nastave: sve aktivnosti učenja provedene su isključivo online, bez mogućnosti neposrednog upoznavanja konteksta istraživanja i angažiranijeg praćenja procesa promjena u praksi. Naše istraživanje ukazuje na važnost održavanja sinkrone online nastave u uvjetima pandemije koja, iako je ograničena različitim komunikacijskim i materijalnim barijerama, i dalje može pridonijeti uspješnom učenju studenata. Suradnička akcijska istraživanja iznimno su važna za odgojno-obrazovnu stvarnost jer su usmjerena na recipročno učenje subjekata istraživačkog procesa prilikom aktivnih nastojanja izmjene postojećih praksi i izgradnje novih znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mia Filipov (autor)

Avatar Url Lucija Mustač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Filipov, Mia; Mikulić, Katarina; Mustač, Lucija; Siladić, Ivona; Šteković, Tea; Šveger, Ena; Užarević, Đurđica
Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa? // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 395-414
Filipov, M., Mikulić, K., Mustač, L., Siladić, I., Šteković, T., Šveger, E. & Užarević, Đ. (2022) Online suradničko akcijsko istraživanje: domišljati pokušaj ili održiva praksa?. U: Zovko, A., Vukelić, N. & Miočić, I. (ur.) Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 395-414.
@inbook{inbook, author = {Filipov, Mia and Mikuli\'{c}, Katarina and Musta\v{c}, Lucija and Siladi\'{c}, Ivona and \v{S}tekovi\'{c}, Tea and \v{S}veger, Ena and U\v{z}arevi\'{c}, \DJur\djica}, year = {2022}, pages = {395-414}, keywords = {istra\v{z}ivanje sa studentima, metodologija pedagogijskih istra\v{z}ivanja, suradni\v{c}ko akcijsko istra\v{z}ivanje, visoko\v{s}kolska nastava}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Online suradni\v{c}ko akcijsko istra\v{z}ivanje: domi\v{s}ljati poku\v{s}aj ili odr\v{z}iva praksa?}, keyword = {istra\v{z}ivanje sa studentima, metodologija pedagogijskih istra\v{z}ivanja, suradni\v{c}ko akcijsko istra\v{z}ivanje, visoko\v{s}kolska nastava}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Filipov, Mia and Mikuli\'{c}, Katarina and Musta\v{c}, Lucija and Siladi\'{c}, Ivona and \v{S}tekovi\'{c}, Tea and \v{S}veger, Ena and U\v{z}arevi\'{c}, \DJur\djica}, year = {2022}, pages = {395-414}, keywords = {collaborative action research, higher education teaching, methodology of pedagogical research, research with students}, isbn = {978-953-361-080-1}, title = {Online collaborative action research: creative attempt or sustainable practice?}, keyword = {collaborative action research, higher education teaching, methodology of pedagogical research, research with students}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font