Pregled bibliografske jedinice broj: 1265392
Povezanost majčinih metaemocija sa socioemocionalnom prilagodbom djece predškolske dobi
Povezanost majčinih metaemocija sa socioemocionalnom prilagodbom djece predškolske dobi // Zbornik radova s konferencije "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2", 1 (2022), 36, 10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1265392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost majčinih metaemocija sa socioemocionalnom
prilagodbom djece predškolske dobi
(Mothers' meta-emotions and socioemotional
adjustment of preschool children)
Autori
Olčar, Diana ; Šarić Drnas, Marija ; Blažević, Katarina
Izvornik
Zbornik radova s konferencije "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2" (3380-0028) 1
(2022);
36, 10
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metaemocije majki ; socioemocionalna prilagodba ; snage i teškoće djeteta
(children's socioemotional adjustment ; children's strengths and difficulties ; mothers’ meta-emotions)
Sažetak
Termin roditeljska filozofija metaemocija odnosi se na roditeljske osjećaje i misli o vlastitim emocijama i emocijama njihove djece (Gottman i sur., 1996). Roditeljske metaemocije pokazale su se povezanima s emocionalnom regulacijom i socijalnim ponašanjem djece, no s obzirom na moguće kulturalne razlike, nedostaje takvih istraživanja na hrvatskom uzorku te će ovo istraživanje pokušati to nadoknaditi. Istraživanje je provedeno online tijekom svibnja 2021. godine na uzorku od 219 majki djece predškolske dobi (u dobi dvije do sedam godina). Za mjerenje majčinih metaemocija korišten je Upitnik stilova roditeljstva povezanih s emocijama (Paterson i sur., 2012) koji obuhvaća faktore: vođenje emocija, roditeljsko prihvaćanje negativnih emocija, roditeljsko odbacivanje negativnih emocija i osjećaj nesigurnosti/neučinkovitosti u emocionalnoj socijalizaciji. Za mjerenje dječje psihosocijalne prilagodbe korišten je Upitnik snaga i teškoća (Goodman, 1997) kojim su mjereni: eksternalizirane i internalizirane teškoće te prosocijalno ponašanje. Rezultati su pokazali povezanost određenih dimenzija metaemocija i dječje psihosocijalne prilagodbe. Od ispitivanih varijabli najjača povezanost se pokazala između majčinog osjećaja nesigurnosti/neučinkovitosti u emocionalnoj socijalizaciji s eksternaliziranim i internaliziranim teškoćama. Osim toga, dimenzija vođenje emocija se pokazala povezanom s većim prosocijalnim ponašanjem. Nadalje, pokazalo se da su majčine metaemocije povezane s majčinim obrazovanjem i dobi te da kod nekih dimenzija metaemocija postoji značajan efekt interakcije s obzirom na spol i dob djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija