Pregled bibliografske jedinice broj: 1264972
Menadžment prinosa i politika prebukiranja u hotelijerstvu nakon krize COVID - 19
Menadžment prinosa i politika prebukiranja u hotelijerstvu nakon krize COVID - 19 // Računovodstvo i financije Zagreb, Stručni članak UDK 344.7 (2021), 7; 72-84 (nije recenziran, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1264972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment prinosa i politika prebukiranja u
hotelijerstvu nakon krize COVID - 19
(Yield management and overbooking policy in the hotel
industry after the COVID-19 crisis)
Autori
Deković, Željko
Izvornik
Računovodstvo i financije Zagreb (0350-4506) Stručni članak UDK 344.7
(2021), 7;
72-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
menadžment prinosa, COVID - 19 kriza, optimalna razina prebukiranja, uslužne djelatnosti
(yield management, COVID-19 crisis, optimal level of overbooking, service activities)
Sažetak
Menadžment prinosa je razvijena, znanstvena i stručna praksa koja se dosta široko rabi u svim uslužnim djelatnostima s ograničenim kapacitetom omogućujući posebice hotelijerskoj industriji donošenje najbitnijih poslovnih odluka, na primjer, koliko kapaciteta prodati, kojim klijentima i po kojoj cijeni. Politika prebukiranja kao osnovna sastavnica menadžmenta prinosa nije nimalo lagan zadatak i numerički je intenzivan jer koji traži neprekidni monitoring i zahtijeva utvrđivanje optimalne razine prebukiranja u svakom momentu te kontinuirano prilagođavanje ovisno o specifičnostima potražnje za hotelskim sobama i statistici bukinga. COVID - 19 kriza traži odgovore na čitav niz novih pitanja: je li poslovanje sukladno ekonomiji obujma jedini i pravi način upravljanja ovom industrijom? Kako se može nastaviti postojeći model upravljanja u uvjetima promijenjenih higijenskih uvjeta i nužnosti održavanja fizičke distance? Može li i dalje u hotelima imati postojeći buffet doručak s velikim brojem ljudi i hoće li zrakoplovi moći letjeti s jednakim brojem putnika? Ono što u ovom trenutku može osigurati uspješnost je odmak od masovnog načina poslovanja i okretanje ka stvaranju dodane vrijednosti, socijalnoj odgovornosti i shvaćanju potreba pojedinca. Hoteli koji to prepoznaju i brzo se prilagode novonastalim potrebama, imaju veliku šansu za uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Šibeniku