Pregled bibliografske jedinice broj: 1264704
Kultura, identitet i kulturna participacija među srednjoškolcima u Hrvatskoj
Kultura, identitet i kulturna participacija među srednjoškolcima u Hrvatskoj // Sociologija i prostor, 60 (2022), 3; 547-572 doi:10.5673/sip.60.3.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1264704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura, identitet i kulturna participacija među
srednjoškolcima u Hrvatskoj
(Culture, Identity and Cultural Participation among
Secondary School Pupils in Croatia)
Autori
Perasović, Benjamin ; Krnić, Rašeljka ; Maglić, Marina
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 60
(2022), 3;
547-572
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kultura ; identitet ; kulturna participacija ; adolescenti
(culture ; identity ; cultural participation ; adolescents)
Sažetak
U ovom radu istražujemo kako srednjoškolci u Hrvatskoj razumiju i doživljavaju svoj kulturni identitet te koji su oblici njihove kulturne participacije. U sklopu međunarod-nog projekta CHIEF u Hrvatskoj je provedeno kvalitativno istraživanje kojim smo obuhvatili učenike drugih razreda triju srednjih škola, jedne u velikom gradu, druge u manjem urbanom središtu i treće u ruralnom području. Pritom su provedeni polustrukturirani intervjui sa 60 učenika (po dvadeset iz svake škole) i devetero nastavnika (po troje iz svake škole). U sklopu projekta provedeno je i anketno istraživanje u 28 srednjih škola na više od 2000 učenika. Kva-litativni nalazi, potkrijepljeni nalazima anketnog istraživanja, pokazuju da se mladi ponajprije identificiraju kroz obrasce mjesta, regije i nacije pa tek onda kroz obrasce Europe i čovječanstva. Razlike između urbanih i ruralnih sredina nisu se pokazale presudnima za različitost stavova i oblika kulturne participacije mladih. Važnija se čini izloženost multikulturnom iskustvu uz eko-nomsku dimenziju uže regije koja je u nekim slučajevima utjecala na značenje koje mladi pridaju etničkoj različitosti u vlastitoj sredini. S obzirom na visoko mjesto koje pripada glazbi na ljestvici najčešćih oblika kulturne participacije mladih prema rezultatima anketnog istraživanja, važan je nalaz kvalitativnog dijela istraživanja koji ukazuje na dominaciju stilova u vezi s popularnom glazbom zvanom „cajka“ neovisno o stupnju urbanizacije (veliki grad naspram ruralne sredine).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-H2020-770464 - Cultural Heritage and Identities of Europe's Future (CHIEF) (EK - H2020-SC6-CULT-COOP-2017-two-stage) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus