Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1264324

Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu


Vekić-Kljaić, Višnja; Mlinarević, Vesnica; Lučić, Janja
Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu // Kreativni pristupi učenju i podučavanju (CALT) / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023. str. 120-120 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1264324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu
(Creative transition strategies from kindergarten to primary school)

Autori
Vekić-Kljaić, Višnja ; Mlinarević, Vesnica ; Lučić, Janja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Kreativni pristupi učenju i podučavanju (CALT) / Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023, 120-120

ISBN
978-953-8371-11-0

Skup
Prva međunarodna konferencija “Kreativni pristupi učenju i podučavanju" (CALT)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.03.2023. - 25.03.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
aktivnosti, dokumentiranje, etnografija, refleksije, učitelji.
(Keywords: activities, documentation, ethnography, reflections, teachers.)

Sažetak
Prijelazi djece često su stresna razdoblja za sve sudionike ovog procesa. U njima osim djeteta sudjeluju roditelji, odgojitelji, učitelji, stručno razvojni tim u dječjem vrtiću i osnovnoj školi, a može biti uključena i šira društvena zajednica. Suradnja među sudionicima prijelaza je važna za dobrobit djeteta. Cilj rada je prikazati kreativne strategije koje mogu omogućiti dobrobit za dijete pri prijelazu iz dječjeg vrtića u osnovnu školu. Provedeno je akcijsko istraživanje s etnografskim sastavnicama u hrvatskoj osnovnoj školi, a sudjelovali su učitelji, učenici, ravnatelj osnovne škole i istraživač. Istraživanje je bilo usmjereno prema zaštiti ispitanika u skladu s etičkim kodeksom. Od sudionika je zatražen pristanak za sudjelovanje u istraživanju putem obrazaca za učitelje, roditelje učenika i ravnatelja. Za prikupljanje i analizu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kako bi istraživanje bilo valjano koristila se triangulacija u prikupljanju i obradi podataka. Dokumentiranje aktivnosti u projektu prijelaza i refleksije sudionika istraživanja na kojima se radila analiza podataka i evaluacija provedenih aktivnosti bile su aktivnosti tijekom istraživanja. Kao instrument u istraživanju koristili su se etnografski zapisi (fotografije, video-zapisi, bilješke iz istraživačkog dnevnika učiteljice koja je vodila projekt) transkripti audisnimke intervjua s odgojiteljima, djecom, učiteljima i stručno- razvojnim timom i rezultati ankete s roditeljima. Strategije su se analizirale kroz tri razdoblja istraživanja tijekom kojih se na refleksijama učiteljice i istraživača raspravljalo pomoću dokumentacije i rezultata ankete i intervjua o različitim problemima pri organizaciji prijelaza djece te promišljalo o daljnjim aktivnostima. Rezultati istraživanja izdvajaju kreativne strategije prijelaza. Praktična primjena rezultata istraživanja može se ogledati u primjeni prikazanih strategija prijelaza, a rezultati mogu potaknuti daljnja istraživanja s ciljem razvoja različitih strategija i aktivnosti u prijelazima djeteta između dvije odgojno-obrazovne ustanove.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu,
Kineziološki fakultet Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada drive.google.com drive.google.com

Poveznice na istraživačke podatke:

drive.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Vekić-Kljaić, Višnja; Mlinarević, Vesnica; Lučić, Janja
Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu // Kreativni pristupi učenju i podučavanju (CALT) / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023. str. 120-120 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vekić-Kljaić, V., Mlinarević, V. & Lučić, J. (2023) Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu. U: Svalina, V. (ur.)Kreativni pristupi učenju i podučavanju (CALT).
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Lu\v{c}i\'{c}, Janja}, editor = {Svalina, V.}, year = {2023}, pages = {120-120}, keywords = {aktivnosti, dokumentiranje, etnografija, refleksije, u\v{c}itelji.}, isbn = {978-953-8371-11-0}, title = {Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dje\v{c}jeg vrti\'{c}a u osnovnu \v{s}kolu}, keyword = {aktivnosti, dokumentiranje, etnografija, refleksije, u\v{c}itelji.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Lu\v{c}i\'{c}, Janja}, editor = {Svalina, V.}, year = {2023}, pages = {120-120}, keywords = {Keywords: activities, documentation, ethnography, reflections, teachers.}, isbn = {978-953-8371-11-0}, title = {Creative transition strategies from kindergarten to primary school}, keyword = {Keywords: activities, documentation, ethnography, reflections, teachers.}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font