Pregled bibliografske jedinice broj: 1264324
Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu
Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu // Kreativni pristupi učenju i podučavanju (CALT) / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023. str. 120-120 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1264324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativne strategije prijelaza djeteta iz dječjeg
vrtića u osnovnu školu
(Creative transition strategies from kindergarten to
primary school)
Autori
Vekić-Kljaić, Višnja ; Mlinarević, Vesnica ; Lučić, Janja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kreativni pristupi učenju i podučavanju (CALT)
/ Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2023, 120-120
ISBN
978-953-8371-11-0
Skup
Prva međunarodna konferencija “Kreativni pristupi učenju i podučavanju" (CALT)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.03.2023. - 25.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
aktivnosti, dokumentiranje, etnografija, refleksije, učitelji.
(Keywords: activities, documentation, ethnography, reflections, teachers.)
Sažetak
Prijelazi djece često su stresna razdoblja za sve sudionike ovog procesa. U njima osim djeteta sudjeluju roditelji, odgojitelji, učitelji, stručno razvojni tim u dječjem vrtiću i osnovnoj školi, a može biti uključena i šira društvena zajednica. Suradnja među sudionicima prijelaza je važna za dobrobit djeteta. Cilj rada je prikazati kreativne strategije koje mogu omogućiti dobrobit za dijete pri prijelazu iz dječjeg vrtića u osnovnu školu. Provedeno je akcijsko istraživanje s etnografskim sastavnicama u hrvatskoj osnovnoj školi, a sudjelovali su učitelji, učenici, ravnatelj osnovne škole i istraživač. Istraživanje je bilo usmjereno prema zaštiti ispitanika u skladu s etičkim kodeksom. Od sudionika je zatražen pristanak za sudjelovanje u istraživanju putem obrazaca za učitelje, roditelje učenika i ravnatelja. Za prikupljanje i analizu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kako bi istraživanje bilo valjano koristila se triangulacija u prikupljanju i obradi podataka. Dokumentiranje aktivnosti u projektu prijelaza i refleksije sudionika istraživanja na kojima se radila analiza podataka i evaluacija provedenih aktivnosti bile su aktivnosti tijekom istraživanja. Kao instrument u istraživanju koristili su se etnografski zapisi (fotografije, video-zapisi, bilješke iz istraživačkog dnevnika učiteljice koja je vodila projekt) transkripti audisnimke intervjua s odgojiteljima, djecom, učiteljima i stručno- razvojnim timom i rezultati ankete s roditeljima. Strategije su se analizirale kroz tri razdoblja istraživanja tijekom kojih se na refleksijama učiteljice i istraživača raspravljalo pomoću dokumentacije i rezultata ankete i intervjua o različitim problemima pri organizaciji prijelaza djece te promišljalo o daljnjim aktivnostima. Rezultati istraživanja izdvajaju kreativne strategije prijelaza. Praktična primjena rezultata istraživanja može se ogledati u primjeni prikazanih strategija prijelaza, a rezultati mogu potaknuti daljnja istraživanja s ciljem razvoja različitih strategija i aktivnosti u prijelazima djeteta između dvije odgojno-obrazovne ustanove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu,
Kineziološki fakultet Osijek