Pregled bibliografske jedinice broj: 1264263
O JEZIČNIM IGRAMA IZ UČITELJSKE PERSPEKTIVE
O JEZIČNIM IGRAMA IZ UČITELJSKE PERSPEKTIVE // Metodički obzori/Methodological horizons, 2 (2022), 33; 5-24 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1264263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O JEZIČNIM IGRAMA IZ UČITELJSKE PERSPEKTIVE
(ABOUT LANGUAGE PLAY FROM THE
TEACHERS’ PERSPECTIVE)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina ; Mandić, Ivana
Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 2
(2022), 33;
5-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatski jezik, jezična igra, jezik i komunikacija.
(Croatian language, language play, language and communication.)
Sažetak
U Kurikulumu nastavnog predmeta Hrvatski jezik (2019) učenik se smatra proaktivnim subjektom, a učitelj postaje mentorom i moderatorom. Zbog opsežnosti i zahtjevnosti predmeta Hrvatski jezik, učitelji gramatičko- pravopisne sadržaje moraju približiti učenicima kako bi pospješili i olakšali im učenje te promijenili percepciju nastavnoga predmeta iz negativne u pozitivnu. Zbog niske razine komunikacijske i lingvističke kompetencije danas govorimo o funkcionalno nepismenim generacijama. Zato je sadržaj predmeta potrebno prilagoditi razvojnoj dobi i interesima učenika. Uporaba jezične igre u okviru komunikacijsko- funkcionalnoga pristupa pokazala se vrlo svrhovitom u ranojezičnome diskursu (Pavličević- Franić, 2005). Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati koriste li učitelji igru kao metodu u nastavi Hrvatskoga jezika, u kojim područjima i sadržajima te postoji li statistički značajna razlika u primjeni načela igrifikacije s obzirom na godine radnoga staža. Potvrđuje se da učitelji znaju važnost lingvodidaktičke igre, ali je u praksi rabe samo ponekad.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)
Ivana Mandić Andačić
(autor)
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)