Pregled bibliografske jedinice broj: 1264245
Tehnike opuštanja kao alternativa kazni u razredu
Tehnike opuštanja kao alternativa kazni u razredu // 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije / Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko (ur.).
Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 47-50 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1264245 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnike opuštanja kao alternativa kazni u razredu
(Relaxation Techniques as Alternative to
Class Punishment)
Autori
Mikšić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije
/ Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko - Petrinja : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 47-50
ISBN
978-953-8115-53-0
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 17. Dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2023. - 08.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava, odgoj, poteškoće u učenju, tehnike opuštanja, virtualni sadržaji
(education, upbringing, learning difficulties, relaxation techniques, virtual media.)
Sažetak
U današnje vrijeme tehnologija, učenici su već od najnižih razreda uključeni u virtualni svijet računalnih igara i društvenih mreža. Stručnjaci iz područja odgoja i obrazovanja te znanstvenici iz područja neuroznanosti upozoravaju na sve razornije učinke višesatne konzumacije virtualnih sadržaja na kognitivni i socioemocionalni razvoj učenika. Među učenicima u svim dobnim skupinama sve je veća učestalost pojave sindroma raspršenosti pažnje, dekoncentracije, pretjerane aktivnosti učenika te poteškoća kod učenja izazvanih upravo manjkom kretanja i prekomjernom konzumacijom virtualnoh sadržaja. Učenici su na nastavi dekoncentrirani, demotivirani, frustrirani i kao takvi često motorički vrlo nemirni. Učitelji pribjegavaju raznim metodama kojima bi suzbili ili barem ublažili takvo stanje u razrednom odjelu. Poneke metode više nisu efikasne, a poneke samo pogoršavaju situaciju, npr. stajanje u kutu, davanje loših ocjena, vikanje, zadavanje dodatnih zadataka za domaću zadaću, isključivanje iz grupe isl. Moguća alternativa kazni u razredu za neprikladna ponašanja upravo su tehnike opuštanja. U ovome radu opisano je nekoliko metoda opuštanja te objašnjen njihov učinak na kognitivan, neurološki te socioemocionalni razvoj učenika te benefite koje donose učenicima u njihovim akademskom i osobnom razvoju kroz sustav školovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)