Pregled bibliografske jedinice broj: 1264231
GLAZBENE PREFERENCIJE MLADIH I NJIHOV UTJECAJ NA KOMUNIKACIJU
GLAZBENE PREFERENCIJE MLADIH I NJIHOV UTJECAJ NA KOMUNIKACIJU // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 ; Glazba u školi - stanje i perspaktive / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020. str. 113-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1264231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
GLAZBENE PREFERENCIJE MLADIH I NJIHOV UTJECAJ NA
KOMUNIKACIJU
(MUSIC PREFERENCES OF YOUNG PEOPLE AND THEIR
INFLUENCE CONCOMMUNICATION)
Autori
Mikšić, Irena ; Bakić-Tomić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 ; Glazba u školi - stanje i perspaktive
/ Svalina, Vesna - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020, 113-128
ISBN
978-6965-93-9
Skup
Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.03.2023. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacija, glazba, emocionalni razvoj, djeca, mladi pubertetske dobi
(communication, music, emotional development, children, youth at the time of puberty)
Sažetak
Glazba je oduvijek bila sredstvo preko kojega su ljudi međusobno komunicirali.Tako je, na primjer, zvuk roga bio znak za napad ili slavlje pobjede, nježnim itihim pjesmama majke i bake uspavljivale su djecu koja su tada doživljavalaemocionalno iskustvo sigurnosti, voljenosti, ugode, i tako dalje.I danas glazba priča neke priče koje nas vode u razna emocionalna stanja. Skla-datelj glazbom koju sklada odašilje poruku o svojem emotivnom stanju slušate- ljima ili sklada glazbu kojom želi izmijeniti emocionalni status slušatelja.Glazba je važna u životu svakoga čovjeka. Poznato je tijekom povijesti da suskladatelji skladali glazbu za posebne prilike ili namjene. Glazba se koristi u ra-zličitim prigodama s namjerom pojačavanja emocija trenutka: svadbene sveča-nosti, rođendani, ispraćanje pokojnika, svečane prigode važne za jednu državukad se svira državna himna, itd. Danas se glazbom sve više koristi u terapeutskesvrhe, za opuštanje, liječenje, za kultiviranje emocija i izgradnju djetetove lič-nosti. U vrijeme puberteta glazba dobiva kultni status u životu svakoga djetetaili mladog čovjeka. Djeca i mladi identificiraju se s određenom vrstom glazbe, akoja je najuže povezana s njihovim emocionalnim stanjima tijekom puberteta. Uto vrijeme komuniciraju s vršnjacima koji slušaju istu vrstu glazbe te međusobnostvaraju emotivno- komunikacijske odnose temeljene na glazbenome ukusu.U ovome radu istražit će se utjecaj glazbe na komunikaciju s posebnim nagla-skom na djecu i mlade (rana adolescentska dob) te utjecaj različitih vrsta glazbena djecu i mlade. Istražit će se i povezanost između slušanja određene vrsteglazbe i načina komuniciranja djece i mladih nakon slušanja te pomaže li glazbada djeca i mladi uspješnije komuniciraju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)