Pregled bibliografske jedinice broj: 1264227
Zavičajna glazba u razvoju glazbenih vještina djece
Zavičajna glazba u razvoju glazbenih vještina djece, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1264227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajna glazba u razvoju glazbenih vještina djece
(Native music in the development of children's
musical skills)
Autori
Valenčić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
16.07
Godina
2019
Stranica
32
Mentor
Minić, Sanja
Ključne riječi
(zavičajna) glazba, baština, tradicija, kultura, nasljeđe, dijete
((native) music, inherittance, tradition, culture, heritage, child)
Sažetak
Zavičajna glazba povezana je s mjestom življenja i odnosi se na glazbu usmene tradicije koja se izvodi i prenosi slušanjem i pamćenjem. Prenošenjem tradicijskog stvaralaštva usmenom predajom na najmlađe naraštaje, potiče se izgradnja vlastitog identiteta, očuvanje tradicije, tradicijskih vrijednosti i običaja te se gradi pozitivan stav djece prema kulturnoj baštini. Ispravan stav prema baštini i nasljeđu formira se prvenstveno u prvoj, za dijete najvažnijoj zajednici, a to je obitelj. Osim obitelji, tu je i predškolska ustanova u kojoj se tradicija treba njegovati i poštivati. Građenjem pozitivnoga stava prema vlastitoj kulturi, razvija se otvorenost djece prema ostalim kulturama, kao i poštivanje različitosti. Folklorna glazba također potiče pozitivne osjećaje kod djece, zaokuplja njihovu pažnju, pobuđuje maštu i angažira cijelo biće. Omogućuje djeci razvoj stvaralačkih potencijala i razvija međusobnu suradnju, tolerantnost i poštivanje, što su ujedno i važne odrednice procesa socijalizacije. Nakon što se djeca upoznaju sa zavičajnom glazbom i narodnim običajima, oni postaju dijelom njih samih, koji će prenositi na sljedeće generacije te tako očuvati osobni, kulturni i nacionalni identitet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost