Pregled bibliografske jedinice broj: 1263999
Povezanost emocionalne inteligencije sa stupnjem obrazovanja zdravstvenih djelatnika u hitnoj medicini
Povezanost emocionalne inteligencije sa stupnjem obrazovanja zdravstvenih djelatnika u hitnoj medicini, 2017., diplomski rad, Odjel za sestrinstvo, Zagreb
CROSBI ID: 1263999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost emocionalne inteligencije sa stupnjem
obrazovanja zdravstvenih djelatnika u hitnoj
medicini
(The relationship between emotional intelligence
and the level of education of health professionals
in emergency medicine)
Autori
Marina Katinić Gudelj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za sestrinstvo
Mjesto
Zagreb
Datum
07.12
Godina
2017
Stranica
35
Mentor
Marta Čivljak
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, stupanj obrazovanja, zdravstveni radnici, hitna medicina
(emotional intelligence, degree of education, health workers, emergency medicine)
Sažetak
Emocionalna inteligencija se zadnjih dvadesetak godina sve više istražuje, kako na području psihologije tako i na mnogim drugim područjima. Emocionalna inteligencija se može definirati kao vještina upravljanja sobom i suradnje s drugima, a sastoji se od pet ključnih elemenata: samosvijesti, samokontrole, motivacije, empatije i socijalne vještine. Emocionalna inteligencija kod zdravstvenih radnika važna je komponenta za nošenje sa brojnim stresorima na poslu, rješavanje sukoba, uspješnijeg timskog rada, a pogotovo za razumijevanje i definiranje stanja pacijenata. Emocionalna inteligencija promiče osobni rast što utječe na poslovno zadovoljstvo. Cilj ovog rada je istražiti pojam emocionalne inteligencije i značaj u zdravstvenom poslovanju te utvrditi postoji li poveznica emocionalne inteligencije sa stupnjem obrazovanja zdravstvenih djelatnika u hitnoj medicini. Specifične ciljeve istraživanja čini utvrđivanje povezanosti emocionalne inteligenciji s dobi i spolom ispitanika te postojanje razlike u emocionalnoj inteligenciji između vanbolničkih i bolničkih djelatnika u hitnoj medicini. Istraživanje je provedeno u srpnju i kolovozu 2017. godine u Zavodu za hitnu medicinu Brodsko- posavske županije u ispostavama Vrpolje, Slavonski Brod, Lužani, Nova Grdiška i Okučani, te u Općoj bolnice “Dr. Josip Benčević“ na objedinjenom hitnom bolničkom prijemu. U istraživanju je sudjelovalo 97 ispitanika, a korišten je upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45). Rezultati istraživanja pokazuju kako emocionalna inteligencija nije povezana sa stupanj obrazovanja ispitanika. Nije utvrđena povezanost emocionalne inteligencije s dobi ispitanika, dok su žene pokazale veći stupanj emocionalne inteligencije. Nije se utvrdila razlika u emocionalnoj inteligenciji između vanbolničkih i bolničkih djelatnika u hitnoj medicini. Emocionalna inteligencija individualna je karakteristika pojedinca koja nije povezana sa stupanjem obrazovanja, ali potrebna su daljnja i opsežnija istraživanja kako bi se potvrdila važnost emocionalne inteligencije u radu zdravstvenih djelatnika hitne medicine
Izvorni jezik
Hrvatski