Pregled bibliografske jedinice broj: 1263953
Uvjerenja budućih nastavnika o vršnjačkom nasilju: uloga roda počinitelja i žrtve te empatije
Uvjerenja budućih nastavnika o vršnjačkom nasilju: uloga roda počinitelja i žrtve te empatije // Horizonti snage: 1. konferencija školskih psihologa ; knjiga sažetaka / Lauri Korajlija, Anita ; Pavlin-Bernardić, Nina (ur.).
Zagreb, 2023. str. 58-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1263953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjerenja budućih nastavnika o vršnjačkom nasilju: uloga roda počinitelja i žrtve te empatije
(Beliefs of future teachers about peer violence: the role of perpetrator's and victim's gender and empathy)
Autori
Kuliš, Ivan ; Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Horizonti snage: 1. konferencija školskih psihologa ; knjiga sažetaka
/ Lauri Korajlija, Anita ; Pavlin-Bernardić, Nina - Zagreb, 2023, 58-58
Skup
1. Konferencija školskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.03.2023. - 04.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vršnjačko nasilje ; budući nastavnici ; rodne razlike ; empatija
(peer violence, future teachers ; gender differences ; empathy)
Sažetak
Nastavnici svojim uvjerenjima o vršnjačkom nasilju mogu doprinijeti smanjenju ili povećanju vršnjačkog nasilja u školi. Pored toga i empatija nastavnika može imati važnu ulogu u reakcijama na vršnjačko nasilje. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu roda počinitelja i žrtve vršnjačkog nasilja, kao i roda budućih nastavnika u procjenama agresivnosti ponašanja i u procjenama vjerojatnosti intervencije u slučaju vršnjačkog nasilja. Uz to, cilj je bio ispitati ulogu stupnja empatije budućih nastavnika te ulogu procjene stupnja agresivnosti nasilnog ponašanja u predviđanju vjerojatnosti intervencije u slučaju vršnjačkog nasilja. Korištena je kombinacija simulacijskog eksperimentalnog i asocijacijskog nacrta za čije su potrebe konstruirane vinjete s hipotetskim situacijama svjedočenja vršnjačkom nasilju u školi. U istraživanju, koje je provedeno online, sudjelovalo je 256 studenata (od čega 201 žena) nastavničkih usmjerenja različitih studija u Hrvatskoj. Rezultati složenih analiza varijanci pokazuju da budući nastavnici neovisno o rodu procjenjuju ponašanja u kojima su žrtva i počinitelj ženskog roda agresivnijima u odnosu na ponašanja u kojima su žrtva i počinitelj muškog roda te da studentice procjenjuju vršnjačko nasilje agresivnijim od studenata. Studentice su također procijenile i veću vjerojatnost da bi intervenirale u slučaju vršnjačkog nasilja u odnosu na studente. Rezultati hijerarhijske regresijske analize za kriterij vjerojatnosti intervencije u slučaju vršnjačkog nasilja pokazali su da je u prvom koraku analize, u koju su uvrštene različite dimenzije empatije, statistički značajan doprinos imala dimenzija empatične brige. Kada je u drugom koraku dodana procjena agresivnosti nasilnog ponašanja, ona se pokazala statistički značajnim prediktorom, dok dimenzija empatične brige nije zadržala statističku značajnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija