Pregled bibliografske jedinice broj: 1263940
Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika
Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika // Metodički obzori/Methodological horizons, 17 (2022), 2 (33); 83-107 doi:10.32728/mo.17.2.2022.05 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1263940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika:
perspektiva nastavnika
(Formative assessment in the foreign language
classroom)
Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Šute, Josipa ; Markić, Ivan
Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 17
(2022), 2 (33);
83-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
formativno vrednovanje ; nastava stranih jezika ; španjolski kao strani jezik ; vrednovanje za učenje ; vrednovanje kao učenje
(formative assessment ; foreign language teaching ; Spanish as a foreign language ; assessment for learning ; assessment as learning)
Sažetak
Formativno vrednovanje odvija se tijekom učenja i poučavanja, a usmjereno je na uočavanje snaga i manjkavosti te unaprjeđenje oba procesa. Ključna je suradnja učenika i nastavnika (Martišković, 2019). Formativno je vrednovanje rjeđe zastupljeno od sumativnog iako su nastavnici svjesni njegove važnosti. Na primjeru nastavnika španjolskog kao stranog jezika cilj je bio steći uvid u njihovo poimanje formativnog vrednovanja, nastavnu praksu te samoprocjenu kompetencija za njegovo provođenje. Rezultati ukazuju da su sudionici istraživanja upoznati s pojmom formativnog vrednovanja i prepoznaju njegove prednosti, ali nisu svjesni svih njegovih dimenzija. Ono je zastupljeno u okviru propisanih elementa vrednovanja (ne i svih domena), ali nastavnici smatraju da ne posjeduju znanja i vještine za njegovu primjenu. Zaključno, nastavnicima, ali i učenicima potrebno je dodatno usavršavanje u ovom području na razini inicijalnog i cjeloživotnog obrazovanja u smislu razvoja motivacije i vještina samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERA
- EBSCO, EJOL
- DRJI
- Hrčak