Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1263940

Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika


Jelić, Andrea-Beata; Šute, Josipa; Markić, Ivan
Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika // Metodički obzori/Methodological horizons, 17 (2022), 2 (33); 83-107 doi:10.32728/mo.17.2.2022.05 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1263940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika
(Formative assessment in the foreign language classroom)

Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Šute, Josipa ; Markić, Ivan

Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 17 (2022), 2 (33); 83-107

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
formativno vrednovanje ; nastava stranih jezika ; španjolski kao strani jezik ; vrednovanje za učenje ; vrednovanje kao učenje
(formative assessment ; foreign language teaching ; Spanish as a foreign language ; assessment for learning ; assessment as learning)

Sažetak
Formativno vrednovanje odvija se tijekom učenja i poučavanja, a usmjereno je na uočavanje snaga i manjkavosti te unaprjeđenje oba procesa. Ključna je suradnja učenika i nastavnika (Martišković, 2019). Formativno je vrednovanje rjeđe zastupljeno od sumativnog iako su nastavnici svjesni njegove važnosti. Na primjeru nastavnika španjolskog kao stranog jezika cilj je bio steći uvid u njihovo poimanje formativnog vrednovanja, nastavnu praksu te samoprocjenu kompetencija za njegovo provođenje. Rezultati ukazuju da su sudionici istraživanja upoznati s pojmom formativnog vrednovanja i prepoznaju njegove prednosti, ali nisu svjesni svih njegovih dimenzija. Ono je zastupljeno u okviru propisanih elementa vrednovanja (ne i svih domena), ali nastavnici smatraju da ne posjeduju znanja i vještine za njegovu primjenu. Zaključno, nastavnicima, ali i učenicima potrebno je dodatno usavršavanje u ovom području na razini inicijalnog i cjeloživotnog obrazovanja u smislu razvoja motivacije i vještina samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Markić (autor)

Avatar Url Andrea-Beata Jelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Jelić, Andrea-Beata; Šute, Josipa; Markić, Ivan
Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika // Metodički obzori/Methodological horizons, 17 (2022), 2 (33); 83-107 doi:10.32728/mo.17.2.2022.05 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Jelić, A., Šute, J. & Markić, I. (2022) Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika. Metodički obzori/Methodological horizons, 17 (2 (33)), 83-107 doi:10.32728/mo.17.2.2022.05.
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and \v{S}ute, Josipa and Marki\'{c}, Ivan}, year = {2022}, pages = {83-107}, DOI = {10.32728/mo.17.2.2022.05}, keywords = {formativno vrednovanje, nastava stranih jezika, \v{s}panjolski kao strani jezik, vrednovanje za u\v{c}enje, vrednovanje kao u\v{c}enje}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori/Methodological horizons}, doi = {10.32728/mo.17.2.2022.05}, volume = {17}, number = {2 (33)}, issn = {1846-1484}, title = {Formativno vrednovanje u nastavi stranih jezika: perspektiva nastavnika}, keyword = {formativno vrednovanje, nastava stranih jezika, \v{s}panjolski kao strani jezik, vrednovanje za u\v{c}enje, vrednovanje kao u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and \v{S}ute, Josipa and Marki\'{c}, Ivan}, year = {2022}, pages = {83-107}, DOI = {10.32728/mo.17.2.2022.05}, keywords = {formative assessment, foreign language teaching, Spanish as a foreign language, assessment for learning, assessment as learning}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori/Methodological horizons}, doi = {10.32728/mo.17.2.2022.05}, volume = {17}, number = {2 (33)}, issn = {1846-1484}, title = {Formative assessment in the foreign language classroom}, keyword = {formative assessment, foreign language teaching, Spanish as a foreign language, assessment for learning, assessment as learning} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERA
  • EBSCO, EJOL
  • DRJI
  • Hrčak


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font