Pregled bibliografske jedinice broj: 1263908
Mladi i klimatske promjene: osviještenost i namjere ponašanja
Mladi i klimatske promjene: osviještenost i namjere ponašanja // Sociologija i prostor, 60 (2022), 3; 489-509 doi:10.5673/sip.60.3.3 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1263908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mladi i klimatske promjene: osviještenost i namjere
ponašanja
(Youth and Climate Change: Awareness and Behavioural
Intentions)
Autori
Maglić, Marina ; Pavlović, Tomislav ; Franc, Renata
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 60
(2022), 3;
489-509
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
klimatske promjene ; klimatska osviještenost mladih ; ponašajne namjere prema zaštiti okoliša
(climate change ; youth climate awareness ; behavioural intentions towards environmental protection)
Sažetak
Unatoč sve većem zanimanju javnosti i javnim raspravama na temu klimatskih promjena uzrokovanih ljudskim djelovanjem, uočljiv je nedostatak istraživanja o stavovima I ponašanju mladih u vezi s klimatskim promjenama u hrvatskom kontekstu. Naime, iako su mladi budućnost svakog društva i nosioci razvoja, odnos njihove osviještenosti o klimatskim promjenama i namjera ponašanja u vidu smanjenja negativnog ljudskog utjecaja na okoliš nedovoljno je istražen. U ovom radu usmjerili smo se na ispitivanje odnosa osviještenosti mladih o klimatskim promjenama i namjera ponašanja u vidu smanjenja negativnog utjecaja na okoliš na temelju podataka 2134 učenika iz 28 srednjih škola u Republici Hrvatskoj, prikupljenih anketnim istraživanjem unutar projekta CHIEF. Testirali smo strukturne modele namjera sudjelovanja u aktivnostima u vezi sa zaštitom okoliša te osviještenosti o klimatskim promjenama, rodom sudionika, tipom školskog programa (gimnazijski/strukovni), procijenjenom mogućnošću učenja o klimatskim promjenama u školi te veličinom mjesta u kojem je škola smještena kao potencijalnim moderatorima navedenog odnosa. Provedene analize potvrdile su osviještenost o klimatskim promjenama kao značajnog prediktora opće spremnosti sudjelovanja u aktivnostima zaštite okoliša, ali i ukazale na to da snaga tog odnosa ovisi o rodu, tipu školskog programa i procijenjenoj mogućnosti učenja o klimatskim promjenama u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-H2020-770464 - Cultural Heritage and Identities of Europe's Future (CHIEF) (EK - H2020-SC6-CULT-COOP-2017-two-stage) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus