Pregled bibliografske jedinice broj: 1263731
Međureligijski i međukulturalni dijalog kao izazov katoličkom vjeronauku
Međureligijski i međukulturalni dijalog kao izazov katoličkom vjeronauku // Crkva u svijetu : CUS, 58 (2023), 3; 1263731, 24 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1263731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međureligijski i međukulturalni dijalog kao izazov
katoličkom vjeronauku
(Interreligious and intercultural dialogue as a
challenge to Catholic religious education)
Autori
Kovač, Tomislav
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 58
(2023), 3;
1263731, 24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Međureligijski dijalog ; Međukulturalni dijalog ; Religijsko obrazovanje ; Katolički vjeronauk ; Identitet ; Suživot
(Interreligious dialogue ; Intercultural dialogue ; Religious education ; Catholic religious education ; identity ; Coexistence)
Sažetak
Polazeći od činjenice religijskog i kulturalnog pluralizma koji obilježava današnji globalni svijet i suvremenu Europu, ovaj rad želi istaknuti i vrednovati sve veću važnost međureligijskog i međukulturalnog dijaloga u religijskom obrazovanju, osobito u katoličkom vjeronauku. U tu svrhu autor najprije prikazuje stav Katoličke Crkve prema međureligijskom dijalogu u svjetlu (poslije)koncilskog naučavanja. Zatim ukazuje na glavne odrednice katoličkog pristupa međukulturalnom dijalogu, osobito u obrazovanju. Na posljetku se podrobnije osvrće na mjesto koje međureligijski i međukulturanlni dijalog imaju u Kurikulumu katoličkog školskog vjeronauka u Hrvatskoj, kao i na važnost koje se općenito pridaje dijalogu u hrvatskoj religijskoj pedagogiji. U radu se naglašava kako međureligijski i međukulturalni dijalog zajedno sa srodnim nastavnim sadržajima učenicima omogućuje obuhvatnije upoznavanje s drugim religijskim i kulturalnim tradicijama, proširuje njihove misaone i duhovne horizonte, otvara ih i uči poštivanju različitosti, razvija u njima osjećaj za kulturu susreta i dijaloga te priprema ih da postanu odgovorni vjernici i građani. Autor zaključuje kako su naučavanje Katoličke Crkve i istraživanja katoličke teologije na području međureligijskog i međukulturalnog dijaloga veoma bogati i nadahnjujući ne samo za religijski odgoj i obrazovanje, nego za obrazovanje i za društvo u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)
Napomena
Rad u postupku objavljivanja.
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus